Kunta on ihmisten – kuntaviestintää ihmisille
Kuntaviestintää tarvitaan ehkä enemmän kuin koskaan. Elämme moninaisia aikoja. Vuosikausia kaupungit ovat olleet kaikkien mielestä pop ja maaseutu on kuihtunut kuihtumistaan. Pienet ja keskisuuret kunnat ovat taistelleet olemassaolostaan ja kaivaneet merkityksellisyyttään kuumeisesti samalla, kun kasvukeskusten vetovoima kasvaa. Tuli korona, tuli sota, tulivat …
Kumppanian kehitysjohtajana toimivana Ninalta löytyy kokonaisvaltainen bisnessyke
Uteliaan kiinnostuneesti maailman menoa seuraava Nina Toivola toimii Kumppanian kehitysjohtajana. Hän on myös yksi Kumppanian asiakasvastaavista ja luotsaa erilaisia strategisen viestinnän kokonaisuuksia. Monenlaisia viestinnän tehtäviä urallaan kohdanneelle Ninalle on kehittynyt vahva kyky yksinkertaistaa monimutkaisia asioita, hahmottaa oleellinen ja tehdä hattarasta konkretiaa. Hän …
Hyvinvointialueiden käynnistäminen vaatii vahvaa viestintää
Hyvinvointialueiden perustaminen on valtava yhteiskunnallinen uudistus, joka vaatii minkä tahansa muutoksen tavoin vuorovaikutteista, ymmärrettävää ja jatkuvaa viestintää. Viestinnällä vähennetään muutokseen liittyviä huolia ja edistetään positiivista asiakas- ja työpäiväkokemusta. Ensi vuonna 21 hyvinvointialuetta aloittaa toimintansa Suomessa. Hyvinvointialueet ovat kunnista ja valtiosta erillisiä julkisoikeudellisia …
Viestintä innostavana osana liiketoimintaa ja strategian toteuttamista – Solutos Oy
Solutos vaihtoi nimeään syksyllä 2022, ja on nykyään Integritas Oy. Alla oleva blogikirjoitus on kirjoitettu ennen nimenvaihtoa. Solutos Oy on mielenterveys-, sosiaali- ja perhepalveluiden intohimoinen kehittäjä, jonka asiakkaisiin kuuluu sote-alan palvelutuottajia julkiselta sektorilta. Solutos tarjoaa sekä psykiatrian lääkäripalveluja että psykososiaalisten palveluiden tuotannonohjauksen …
Osallistava työpaja kirkastaa monta asiaa yhdessä ja erikseen – Lastensuojelulaitos Konkari-koti
Konkari-koti on porilainen lastensuojelulaitos, jossa rakennetaan lasten ja nuorten elämänhallinnan keinoja. Vuosien saatossa olemme päässeet tekemään monenlaisia viestinnän ratkaisuja Konkarin kanssa. Viimeisen vuoden aikana kehitimme yhdessä digitaalisia palvelumalleja sisäisesti ja ulkoisesti. Viestinnän työpaja auttaa kirkastamaan tavoitteita. Konkarin ja Kumppanian kehittämiskokonaisuus käynnistettiin keväällä 2020. Projektin alkuvaiheessa kuvattiin nykytila ja valikoitiin sisäiset …
Kielenhuolto kannattaa, kun viestintä sakkaa
Viestinnän nopeuteen liittyvät odotukset ovat kasvaneet samalla, kun kirjallista viestintää on arjessamme enemmän kuin kenties koskaan aiemmin. Kiireessä viimeistelty kielenhuolto jää usein tekemättä, vaikka kieliasulla on valtava vaikutus viestin ymmärrettävyyteen, uskottavuuteen ja jopa lähettäjän maineeseen. Kielen perusteella tehdään sekä tietoisia että tiedostamattomia …
Uutiskirje pitää yhteyttä asiakkaisiin
Uutiskirje on kätevä media viestintään. Sisältöön kannattaa kiinnittää huomiota, sillä vastaanottaja luultavasti kaikkein mieluiten jättäisi uutiskirjeen lukematta. Anna lukijoillesi syy pysähtyä lukemaan. Kun vastaanottaja tulee palvelluksi hyvällä sisällöllä, ei hän tahdo jatkossakaan ottaa riskiä, että jäisi hyvästä lukukokemuksesta paitsi. Kun lukija on jo niin sanotusti koukussa, on aito suhde syntynyt. Miten lukijaa palvellaan? …
Saavutettavuus on yhdenvertaista kohtelua
Jokainen on törmännyt joskus verkkopalveluun, josta ei oikein ota selvää: missä on valikko, miten pääsen eteenpäin, keneen voin ottaa yhteyttä? Valkoista tekstiä on saatettu latoa keltaiselle tai harmaalle pohjalle, jolloin näköhäiriö iskee keneen tahansa. Tilanne on entistä mutkikkaampi, jos ei koskaan näe …
Kumppania korjaa potin viestintäalan asiakastyytyväisyydessä
Viestintätoimisto Kumppanian tuore asiakaskokemustutkimus nostaa riman korkealle. Kumppanian asiakastyytyväisyysindeksi on hulppeat 56 pistettä. Kumppaniassa maalis–huhtikuussa 2019 toteutettu asiakaskokemustutkimus kertoi todeksi sen, mitä arkisen tekemisen ohessa kuuluneet asiakaspalautteet olivat jo enteilleet: asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla. Kumppanian NPS-indeksi on peräti 56 pistettä. – Meillä …
- 1
- 2