Brändiviestintä ja brändin rakentaminen

Brändiviestintä ja brändin rakentaminen – arvoja ja tarinankerrontaa

Brändin merkitys avautuu ihmisille tarinoiden kautta. Meillä on tarinankerronnan taito ja näkemystä, kuinka brändiä tuodaan esille. Autamme sinua tunnistamaan brändisi ytimen ja tuomaan sitä esille kiinnostavasti oikealle kohderyhmälle. Yhdessä voimme kirkastaa yrityksesi arvot ja tarinankerronnan.

Brändi syntyy yrityksen sisältä, sitä ei voi määritellä ulkopuolelta käsin. Työyhteisön arvostus omaa tekemistä kohtaan antaa oman leimansa brändille ja se heijastuu tunnelmana loppuasiakkaan kokemukseen. Vankalta pohjalta ponnistava brändi kestää aikaa ja muutosta. Tavoitteet saavutetaan, kun brändiviestintä on johdonmukaista ja pitkäjänteistä.

Brändi ei voi perustua viherpesuun tai ulkokultaamiseen, koska keinotekoinen pinta rapisee pois. Vain aitous on kestävää.

Brändiviestintä ja brändin rakentaminen vaatii pitkää pinnaa

Brändi rakentamisessa ei ole pikavoittoja jaossa eikä helppoja ratkaisuja. Brändin kehittäminen on pitkäjänteistä työtä. Se ei synny yksittäisestä elementistä, sloganista tai logosta. Brändi rakentuu vahvoihin arvoihin ja merkityksellisyyteen.

Brändin lopullinen arvo syntyy ja mitataan siinä, mitä arvoa asiakkaasi kokee yrityksesi brändistä saavansa. Se voi olla ajan tai rahan säästöä tai se voi hyvän olon tunnetta. Anna aina asiakkaallesi syy, mistä asiakas tietää tehneensä oikean valinnan.

Muun muassa näitä brändiviestinnän elementtejä kehitämme ja suunnittelemme:

  • brändistrategia
  • brändiuudistus
  • ydinviesti
  • kohderyhmät
  • malliasiakkaat
  • asiakastutkimus
  • asiakaskokemus
  • maineen hallinta
  • tapahtumat, webinaarit, podcastit
  • arvot
  • ääni
  • kanavat
  • graafinen ohjeistus
  • visuaalinen opas
  • brändimanuaali

Ota yhteyttä meihin, kun haluat tehdä kestävää työtä brändisi eteen:

Leena Roskala, +358 40 508 1100 leena.roskala@kumppania.fi
Nina Toivola, +358 50 385 6513, nina.toivola@kumppania.fi