Me

Kumppanian operatiiviselta johtajalta Ninalta löytyy kokonaisvaltainen bisnessyke 

Uteliaan kiinnostuneesti maailman menoa seuraava Nina Toivola toimii Kumppanian operatiivisena johtajana. Hän on myös yksi Kumppanian asiakasvastaavista ja luotsaa erilaisia strategisen viestinnän kokonaisuuksia. Monenlaisia viestinnän tehtäviä urallaan kohdanneelle Ninalle on kehittynyt vahva kyky yksinkertaistaa monimutkaisia asioita, hahmottaa oleellinen ja tehdä hattarasta konkretiaa. Hän on tottunut maadoittamaan laajatkin aihiot käytännön toimenpiteiksi. Kokonaisuuden lisäksi yksityiskohdat ovat hänelle tärkeitä. 

Ninan aiempi työhistoria kansainvälisessä pörssiyrityksessä on antanut eväitä ymmärtää asiakkaiden liiketoimintaa kokonaisvaltaisesti. Kumppaniassa Nina on ollut isossa roolissa arjen olemuksen rakentamisessa. Ninan edistämät uudistukset ja valmentavan johtamisen sävyt ovat vaikuttaneet Kumppanian tekemisen tyyliin, tehokkuuteen ja tuloksiin. Hänen työpöydälleen kuuluu myös yhteistyökumppaniverkoston, heimon, kasvattaminen. 

Kumppaniassa Nina on ollut isossa roolissa arjen olemuksen rakentamisessa.

Töissä Ninan pitää virkeänä tavoitteellisuus, haasteiden ratkominen, asioiden kehittäminen ja jatkuva oppiminen. Työn imu on Ninalla todella vahva ja työyhteisö on hänelle tärkeä. Ilo ja hauskuus ovat läsnä onnistuneessa ja kaikkia miellyttävässä työarjessa niin Kumppaniassa kuin työskenneltäessä asiakkaiden kanssa.   

– Työn ilo saa ehdottomasti välittyä myös asiakkaille, jotta he kokevat olevansa hyvässä kyydissä meidän kanssamme, Nina kertoo hymyssä suin.  

Uskottava brändi on linjassa asiakaskokemuksen kanssa

Nina pitää huolen, että asiakkaat saavat Kumppaniasta aitoa hyötyä. Hän miettii ratkaisuja käytännön kautta: mitä jokin tarkoittaa, mitä se maksaa ja mitä sillä saadaan aikaan. Asioita ei tehdä vain tekemisen vuoksi, vaan turhat rönsyt karsitaan ja lopputuloksena voidaan esitellä asiakkaan odotukset ylittävä, mutta kustannustehokas tuotos. Luottamuksen rakentaminen asiakkaisiin on Ninalla aina etusijalla.  

– Luottamus ansaitaan teoilla, oli kyse millaisesta asiakassuhteesta tahansa. Brändiviestinnässä on tärkeintä pitää huoli siitä, että koko paletti mainoslauseista visuaaliseen viestintään vastaa todellisuutta. Uskottava brändi, yrityksen henkilökunta ja asiakaskokemus puhuvat samaa kieltä, eikä kaapista löydy luurankoja.  

Viestinnän kehittäminen tukeutuu yrityksen tahtotilaan

Viestinnän strateginen kehittäminen lähtee kokonaisuuden ymmärtämisestä, tavoitteellisuudesta ja tahtotilasta. Kun yrityksen strategiasta tehdään niin selkeä, että jokainen henkilökunnan jäsen tietää, mitä tavoitteet tarkoittavat oman työn kannalta, ollaan pitkällä. Nina korostaa lisäksi perehdytyksen ja psykologisen turvallisuuden tärkeyttä. 

Kun yrityksen strategiasta tehdään niin selkeä, että jokainen henkilökunnan jäsen tietää, mitä tavoitteet tarkoittavat oman työn kannalta, ollaan pitkällä.

Sisäinen viestintä on yksi Ninan intohimosektoreista. Hänen mukaansa pieniltä ja merkityksettömiltä tuntuvista asioista viestiminen voi toisinaan nousta arjessa isoon rooliin. Esimerkiksi jos jotakin tulossa olevaa asiaa ei voi vielä täysin avata, on kuitenkin hyvä viestiä, milloin aiheesta tullaan uutisoimaan. 

– Kotipesän täytyy olla kunnossa. Laadukas sisäinen viestintä on oikea-aikaista, selkeää ja tavoittaa koko henkilökunnan. Sisäinen viestintä on myös kaksisuuntaista, ja koko työyhteisöllä on vastuu sen sujuvuudesta ja vivahteista. Jokainen voi oppia antamaan sekä positiivista että kehittävää palautetta. 

 Ninan supervoima-alueet

  • viestinnän strateginen kehittäminen 
  • sisäinen viestintä 
  • brändiviestintä 
  • kriisiviestintä

Nina pitää asiakkaasta huolta poikkeuksellisella tavalla ja on aina askeleen edellä.

–Kumppikset

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.