Sisällöntuotanto ja julkaisut

Uutiskirje pitää yhteyttä asiakkaisiin

Uutiskirje on kätevä media viestintään. Sisältöön kannattaa kiinnittää huomiota, sillä vastaanottaja luultavasti kaikkein mieluiten jättäisi uutiskirjeen lukematta.

Anna lukijoillesi syy pysähtyä lukemaan. Kun vastaanottaja tulee palvelluksi hyvällä sisällöllä, ei hän tahdo jatkossakaan ottaa riskiä, että jäisi hyvästä lukukokemuksesta paitsi. Kun lukija on jo niin sanotusti koukussa, on aito suhde syntynyt.

Miten lukijaa palvellaan?

Ensin on hyvä pohtia, kuka on lukija. Mitä hän tekee? Mitä hänen arkeensa kuuluu? Mitä haasteita hänellä on ja miten voit häntä juuri nyt auttaa? Mitä hän arvostaa? On hyödyllistä miettiä, milloin hän viestin todennäköisimmin lukee ja millainen se hetki on. Millaiseksi uutiskirjeesi hetken muuttaa?

1. Herätä huomio ja tarjoa vastustamaton aloitus.
2. Koukuta. Tarjoa näkökulma, joka on uusi tai kiehtova.
3. Aktivoi. Ohjaa lukija nettisivuille tai aloittamaan keskustelua.
4. Pidennä häntää. Tarjoa lisää inspiraatiota. Pyri tuplaamaan minuutit, jotka lukija viettää sisältösi parissa.

Lukijaa arvostavaa uutiskirjettä on kiva tehdä, ja toistuessaan se pitää yhteyttä yllä myös akuuttien ja tärkeiden asioiden viestimiseen. Säännöllisyys on lukijasuhteen kannalta oleellista. Riittävä tiheys varmistaa, että vastaanottaja oppii tuntemaan median, joka uutiskirjekin on. Vaali siis yhteyttä. Lukijallasi on lopulta aina valta päättää, oletko toivottu kaveri hänen sähköpostiinsa.

Luodaan yhdessä houkutteleva uutiskirje – ota yhteyttä.

Kuva: Dreamstime

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.