Saavutettavuus on myös asenne
Saavutettavuus on askel vastuullisempaan viestintään. Vastuullinen viestintä on merkityksellisempi päämäärä kuin direktiivin noudattaminen tai vaatimusten täyttäminen. Saavutettavuudesta puhutaan vaatimuksena. Mitä se toki onkin. Vaatimuksen taustalla on vaatimus yhdenvertaisuudesta. Saavutettavuus on meillä vakiintunut osa prosessejamme. Prosessi kuvaa konkreettisesti tapaamme, jolla otamme huomioon esimerkiksi …
Uutiskirje pitää yhteyttä asiakkaisiin
Uutiskirje on kätevä media viestintään. Sisältöön kannattaa kiinnittää huomiota, sillä vastaanottaja luultavasti kaikkein mieluiten jättäisi uutiskirjeen lukematta. Anna lukijoillesi syy pysähtyä lukemaan. Kun vastaanottaja tulee palvelluksi hyvällä sisällöllä, ei hän tahdo jatkossakaan ottaa riskiä, että jäisi hyvästä lukukokemuksesta paitsi. Kun lukija on jo niin sanotusti koukussa, on aito suhde syntynyt. Miten lukijaa palvellaan? …
Panosta verkkosivujen sisältöön
Lähes aina tiedon hakeminen alkaa verkosta. Verkkosivujen sisältö on merkityksellinen tiedonhakuprosessissa. Verkkosivut eivät ole pelkkää tekniikkaa, joka näyttää hyvältä. Muutamassa silmänräpäyksessä kävijä päättää, haluaako hän tehdä syvempää tuttavuutta. Ensivaikutelman jälkeen vain vaikuttava sisältö saa kävijän viettämään aikaa sivustolla. Sisältö on hyvä pitää …