Brändi, Verkkosivut

Vahva brändi vaatii vahvat verkkosivut – mutta mikä verkkosivuissa oikeasti maksaa?

Tarkoitukseen sopivat, nykyaikaiset ja vahvat verkkosivut tekevät ostamisen helpoksi, kasvattavat liiketoimintaa ja vahvistavat brändin sanomaa. Potentiaalinen asiakas hakee tietoa ensisijaisesti verkosta.

Brändi syntyy yrityksen sydämestä ja vankistuu tarinasta. Vankalta pohjalta ponnistava brändi kestää aikaa ja muutosta. Tavoitteet saavutetaan, kun perusta luodaan vahvaksi.

Brändin viestiä viedään verkossa yrityksen kotisivuilla. Kotisivut tarjoavat parhaimmillaan faktojen lisäksi kokemuksia, elämyksiä ja mahdollisuuden aitoon vuorovaikutukseen. Kotisivuilla yrityksen oma media pääsee ääneen. Tärkein uudistettava asia sivustolla on sisältö. Aina.

Ammattimaisesti rakennetut, kestävät ja toiminnalliset verkkosivut ovat elintärkeitä kilpailutekijöitä. Herätämme ideanne verkkosivuista henkiin yhteisessä työpajassa. Mietimme kohderyhmiä, tavoitteita, sisältöä ja hahmottelemme rautalankamalleja. Matka verkkosivuston lanseeraukseen alkaa hyvästä suunnittelusta.

Mikä verkkosivuissa maksaa?

Vaikka WordPress alustana on ilmainen, tulee verkkosivujen tekemiselle aina hintalappu. Hintalapun koko riippuu siitä, kuinka monimuotoinen verkkosivustosta halutaan. Mitä monimuotoisempi sivusto, sitä enemmän sen tekemiseen tarvitaan erilaisten asiantuntijoiden aikaa.

Vahvat verkkosivut tehdään sisällöt edellä

Sisältöjen suunnittelu on olennaista. Osana sivuston rakenteen ja sisältöhierarkian suunnittelua mietimme yhdessä asiakkaan kanssa, miten sivuston sisällöt rakentuvat. Mistä halutaan kertoa, kenelle ja millä äänensävyllä? Millä kielillä? Mitä toiminnallisuuksia sivuille tarvitaan?

Sisältötarpeiden hahmottamisen jälkeen päästään suunnittelemaan sivuston käyttäjäpolut ja visuaalinen ulkoasu. Käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän ulkoasun suunnitteluun kannattaa ehdottomasti panostaa. Brändisi näkyminen verkkosivustolla edellyttää ammattilaista suunnittelemaan ulkoasun. Sisällön suosittelememme miettimään asiakaskeskeiseksi, jotta verkkosivujen tavoite täytetään. Sisällöntuotantoon pureudutaan tarkemmin tässä Leenan kirjoittamassa blogissa. Selkeä käyttäjäkokemus puolestaan ohjaa sivustolla kävijää tekemään toivottuja asioita. Seuraavaksi hyödynnetään koodareiden osaaminen teknisen toteutuksen ja mahdollisten integraatioiden parissa. Testaus ja julkistamissuunnitelma ovat loppusuoran tekemistä ennen H-hetkeä.

Saavutettavuus on palvelua kaikille

Digipalvelun saavutettavuus tarkoittaa palvelun käytettävyyttä kaikkien ihmisten toimesta. Riippumatta henkilön toimintarajoitteista, tai ominaisuuksista, kuten esimerkiksi iästä, näkö- tai kuulokyvystä ja vammoista. Asiakastarpeiden mukaan suunnittelemme ja toteutamme verkkosivustot WCAG 2.1 -saavutettavuusperiaatteiden mukaisesti, jotta meiltä hankitut sivustot läpäisevät vuonna 2019 voimaan tulleen EU:n saavutettavuusdirektiivin vaatimukset.

Verkkosivujen Hosting, domain, SSL ja ylläpito

Verkkosivujen hosting tarkoittaa palvelinympäristöä, jossa sivusto fyysisesti sijaitsee. Hyvin hoidettu palvelinympäristö takaa sen, että sivustosi pysyy pystyssä ja tietoturva on ammattilaisten käsissä. Domain, eli verkko-osoite, kertoo sivustosi osoitteen. Kotimaiset .fi-päätteiset osoitteet ovat edullisia, kansainväliset .com-päätteiset tunnukset saattavat maksaa paljonkin. SSL-salaus suojaa liikenteen sivuston palvelimen ja kävijän selaimen välillä. Sillä pyritään estämään arkaluontoisten tietojen päätyminen ulkopuolisten käsiin. Verkkosivuston ylläpito tarkoittaa sivuston huolenpitoa ja toiminnan jatkuvuuden varmistamista muun muassa säännöllisillä varmuuskopioinneilla. Alusta ja mahdolliset lisäosat kaipaavat jatkuvaa päivitystä.

Bonus: Tiedätkö, mikä on todella kallista?

Ehdottomasti kallein verkkosivusto on se, joka uusitaan 2–3 vuoden välein. Suosittelemme pitämään sivustoa sisällöllisesti ajan tasalla sekä muokkaamaan sivustorakennetta ja sisältöä analytiikan ja palautteen ohjaamana. Kerran kvartaalissa on hyvä käydä läpi nykytilanne, tavoitteet, analytiikka ja pohtia mahdollisia kehityskohteita. Sivuston ei pidä elää yksinäistä elämää, ota se osaksi yrityksen arkea ja anna brändisi olla vahva myös digitaalisessa maailmassa.

Olemme parhaimmillamme terveyttä ja hyvinvointia edistävien organisaatioiden kumppanina. Meitä ilahduttaa, kun voimme tehdä asiakkaan elämästä parempaa. Meillä on viestinnän osaaminen ja ymmärrys, teillä tieto ja taito omasta toiminnastanne iloineen ja haasteineen. Toteutamme yrityksenne brändi-ilmeen mukaiset verkkosivut sisältöineen avaimet käteen -periaatteella. Verkkosivukokonaisuuteen voidaan sisällyttää esimerkiksi omat osiot kuluttaja- ja yritysasiakkaille, palveluiden esittelyt, asiantuntijoiden esittelyt, hinnastot, ajankohtaiset uutiset, blogit, uutiskirjeiden tilaus, ajanvarausohjeet, yhteystiedot, dynaamiset graafit ja kieliversiot. Sivut ovat responsiiviset ja tarvittaessa saavutettavat. Sivuille on mahdollista linkittää esimerkiksi ajanvaraus ja etävastaanotto. Anna meidän auttaa.

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.