Asiakastarinat, Brändi, Kumppanuus, Viestinnän strategia ja suunnittelu

Yrityksen arvot rakentavat viestintää – Mesimarjasi Oy

Arvoilla on monta tärkeää tehtävää yrityksen toiminnassa. Ne määrittelevät yrityksen identiteetin, ohjaavat yrityksen sanomaa ja toimintaa sekä luovat yhtenäisyyttä ja yhteisöllisyyttä niin työntekijöiden kuin muidenkin sidosryhmien suuntaan. Arvoihin pohjautuva viestintä auttaa yritystä luomaan aitoa ja merkityksellistä vuorovaikutusta – arvoillaan yritys kertoo, mitä se todella arvostaa ja mitä se on sitoutunut toteuttamaan. 

Mesimarjasi Oy – tuttavallisemmin Mesimarja – on vuonna 2018 perustettu kotiin vietäviä hoitopalveluita tarjoava yritys. Mesimarja toimii lukuisten kuntien palvelutuotannon kumppanina Pirkanmaalla, Satakunnassa ja Kanta-Hämeessä. Mesimarja auttaa kuntia yli 1000 työvuorossa joka kuukausi. Lisäksi Mesimarjalla on yksityisasiakkaita.

Mesimarjan tarina lähti liikkeelle sen perustajakaksikon samankaltaisista arvoista. Molemmat halusivat lähteä kehittämään uudenlaista vastuullista toimijaa sosiaali- ja terveysalalle.

– Uskomme vahvasti, että hyvinvoiva työntekijä myös tarjoaa parasta hoitoa asiakkaille ja pystyy välittämään tarpeellisen huolenpidon ja avun koko sydämellään. Meidän tavoitteenamme on olla ihmisen yksilönä huomioiva, kotiin vietävien palveluiden toimija, jolla on alan tyytyväisimmät työntekijät ja asiakkaat, sanoo Mesimarjan toimitusjohtaja ja toinen perustajayrittäjä Ville Vuolukka.

Tyytyväiset työntekijät viestinnän keskiössä

Kumppania toimii Mesimarjan viestintäkumppanina, ja yhteistyö alkoi vuonna 2018. Viestinnän tekeminen keskittyy pääasiassa brändin ja työnantajamielikuvan rakentamiseen sekä rekrytointiviestintään eri kanavissa.

– Haluamme tuoda hoitotyötä esille positiivisessa valossa sekä kertoa avoimesti, kuinka aidosti välitämme työntekijöistämme. Useimmissa viestintäsisällöissä valokeilaan pääsevät siksi itse mesimarjalaiset. He kertovat omin sanoin, millaista meillä on olla töissä, kertoo kehitysjohtaja ja toinen perustajayrittäjä Lauri Oksanen.

Yli 100 mesimarjalaisen työtyytyväisyydestä kertoo se, että kysyttäessä työntekijöiden halukkuutta suositella Mesimarjaa työpaikkana, yritys sai arvosanan 9,63/10. Toiminnan luonnetta ohjaavat arvot – ihmisläheinen, yksilöllinen ja kehittyvä – näkyvät työntekijöiden suuntaan käytännössä esimerkiksi siten, että työntekijöille annetaan vapaus suunnitella omat työvuoronsa. Yhteisöllisyyttä ja hyvää henkeä luodaan kuukausittaisilla virkistyspäivillä.

Aito viesti puhuttelee

Sosiaali- ja terveysalalla osaavan henkilöstön saatavuus puhuttaa jatkuvasti. Arvopohjainen viestintä on tärkeä osa rekrytointiviestintää, koska se auttaa organisaatiota houkuttelemaan ja sitouttamaan oikeanlaista henkilöstöä, vahvistamaan organisaation kulttuuria, rakentamaan brändiä ja luomaan pitkäaikaisia suhteita työntekijöihin. Se auttaa myös organisaatiota erottumaan kilpailijoistaan rekrytointimarkkinoilla.

– Ville ja Lauri ovat luoneet uudenlaisen tavan toimia ja se näkyy tuloksissa. Jo alkuvaiheessa Mesimarja kertoi haluavansa rakentaa omanlaisen toimintamallin työntekijöistään huolehtimiseen. Mesimarjalaisuus on jotain sellaista, jota ei voi keinotekoisesti luoda eikä sitä voi kopioida, sanoo Kumppanian asiakasvastaava Jenni Rajahalme.

Mesimarjan kanssa viestintää tekevät kumppanialaisista asiakasvastaava Jennin lisäksi projektipäällikkö Johanna Luotolinna, markkinointisuunnittelija Essi Konu sekä graafinen suunnittelija Jaana Kurvinen. Tarvittaessa viestintätarpeissa hyödynnetään myös Kumppanian heimolaisten ammattitaitoa.

– Viestinnän tekeminen Kumppanian kanssa on joustavaa ja mutkatonta. Tällä alalla viestinnän tarpeita voi nousta nopeastikin ja kumppanialaiset ovat aina valmiita toimimaan. Yhteistyö on dynaamista, innovatiivista ja tukee meidän tavoitteitamme, toteavat Ville ja Lauri.

Miten yrityksen arvot näkyvät viestinnässä? Lähdetäänkö tekemään yhdessä vaikuttavaa viestintää? Ota yhteyttä! 

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.