Verkkovuosikertomus ja vastuullisuusraportti ovat strategisen viestinnän työkaluja – vinkkejä sisällön suunnitteluun
Verkkovuosikertomus, toimintakertomus ja vastuullisuusraportti tarjoavat loistavan tilaisuuden kertoa organisaation tekemän työn hedelmistä. Ne ovat erinomainen työkalu viestiä saavutuksista ja vaikutuksista suurelle yleisölle. Sekä yritykset että yhdistykset siirtyvät enenevässä määrin digitaalisiin raportteihin ja tulosjulkistusvideoihin. Selkeä kasvu on havaittavissa myös yritysvastuun ja kestävän kehityksen …
Vahva brändi vaatii vahvat verkkosivut – mutta mikä verkkosivuissa oikeasti maksaa?
Tarkoitukseen sopivat, nykyaikaiset ja vahvat verkkosivut tekevät ostamisen helpoksi, kasvattavat liiketoimintaa ja vahvistavat brändin sanomaa. Potentiaalinen asiakas hakee tietoa ensisijaisesti verkosta. Brändi syntyy yrityksen sydämestä ja vankistuu tarinasta. Vankalta pohjalta ponnistava brändi kestää aikaa ja muutosta. Tavoitteet saavutetaan, kun perusta luodaan vahvaksi. Brändin …
Miksi vaihtaa vuosikertomukset printistä verkkoon?
Kun vuosikertomus toteutetaan myös tarinallisesti, verkkovuosikertomuksesi on raportoinnin velvoitteiden ohella erinomainen markkinointityökalu brändin näkyvyyden lisäämiseksi. …
Viestinnän mittaaminen – SMART
Tavoitteellista viestintää voi tehdä vain mittaamalla sitä. Viestinnän mittaaminen ilman tavoitteita on puolestaan turhaa. Monissa yrityksissä tavoitteellisten viestinnän mittareiden asettaminen on haasteellista, vaikka toimenpiteet viestinnän tekemiseksi olisivat muuten kunnossa. Ota avuksesi SMART. SMART toimii apuna tavoitteiden määrittelemisessä SMART-kriteerit ovat lähtöisin tavoitejohtamisen guruna …
Viestinnän mittaaminen – haastavaako?
Tiedätkö, miksi viestintää kannattaa mitata? Nakuttaako takaraivossa, että viestinnän tulokset kaipaavat vahvistusta? Nakutuksesta huolimatta et ole ihan varma, mitä ja miten viestinnän mittaaminen kannattaa tehdä? Et ole yksin. Jokainen viestijä haluaa sanoa, että content is the king, sisältö on kuningas. Tai tässä …
Miten paha susi karkotettiin ja fiksujen ihmisten työympäristö parani?
Olipa kerran yritys. Yrityksessä työskenteli suuri joukko fiksuja ihmisiä. Fiksujen ihmisten tavoitteena oli tehdä merkittävää työtä ja palvella heidän asiantuntijuuttaan tarvitsevia asiakkaita. Heillä oli osaamista ja kyvykkyyttä. Mutta koska jokaisessa tarinassa on paha susi, oli susi tässä tarinassa pukeutunut sähköpostien, järjestelmien ja …
Kun arjen työnteko on digitaalista – digitaalinen työympäristö antaa vapauden
Kumppanian arjessa rajat fyysisen toimiston ja työn tekemisen sijainnin välillä ovat hämärtyneet. Iso kiitos kuuluu digitaaliselle työympäristölle. Kun työpaikka on pikkuhiljaa muuttunut digitaaliseksi, Kumppania ja Kumppanian heimoverkosto voivat ja saavat kommunikoida ja tehdä yhteistyötä monin eri tavoin. Digitaalinen työympäristö mahdollistaa tiedon jakamisen …
Pelillistäminen sopii viestinnän työkaluksi
Löytyykö sinulta lentoyhtiön kanta-asiakaskortti? Seuraatko sydämien määrää aktiivirannekkeessasi? Saatko mobiilipankkisovelluksestasi etutarjouksia? Kertooko autosi, kuinka taloudellisesti ajat? Onko golfsimulaattori parantanut svingiäsi? Moni palvelu hyödyntää pelillisyyttä asiakkaidensa sitouttamiseksi ja opettamiseksi pelillisyyden kautta. Pelillistäminen voi parhaimmillaan lisätä toiminnan tehokkuutta ja luovuutta sekä toimijoiden hyvinvointia. Totta …
- 1
- 2