Me

Projektipäällikkö Heli haluaa ratkaista asiakkaan viestinnän haasteita

Monipuolisen työkokemuksen omaava projektipäällikkö Heli Vainio ymmärtää viestinnän merkityksen asiakasyrityksen koko liiketoiminnan kannalta. Heli on sekä asiakkaille että kollegoilleen luottokumppani. Hän tuottaa positiivisella otteella erilaiset julkaisut yksittäisistä artikkeleista laajoihin lehtikokonaisuuksiin ja vie asiakkaan projektit maaliin.  

Kumppanian Heli on aurinkoinen ja rauhallinen persoona, jonka jokainen joukkue haluaisi jäsenekseen. Vuorovaikutustilanteista energisoituvan Helin mielestä toimiva tiimi on voimavara, joka tuottaa parhaan tuloksen.  

– Kaikki lähtee yhteisestä päämäärästä – tehdään työtä asiakkaan hyväksi ja tuotetaan lisäarvoa, josta on aidosti hyötyä, Heli korostaa.  

– Yhteinen tekeminen, luottamus, positiivisuus, aitous, rehellisyys sekä ilon kautta tekeminen ovat minulle tärkeitä työelämän arvoja.  

Heli on työurallaan kerryttänyt monipuolista kokemusta erilaisista liiketoimintaympäristöistä. Hän ymmärtää, millaisia erilaisia viestinnän haasteita startupeilla tai kansainvälisillä pörssiyrityksillä voi olla. Filosofian maisteriksi valmistuneella Helillä on opintotaustaa sekä kielitieteistä että liiketalouden puolelta ja viimeisimpänä hän perehtyi digitaalisen markkinoinnin saloihin. 

– Olen kasvanut työurani myötä asiantuntijasta generalistiksi. Kiinnostun uusista asioista ja motivoidun uuden oppimisesta, Heli kertoo. 

Viestinnällä on tärkeä rooli kokonaisliiketoiminnassa

Neljää kieltä puhuva Heli on monikulttuurisen viestinnän asiantuntija. Monipuolisen taustan kautta hän on omaksunut hyvän käsityksen viestinnän roolista kokonaisliiketoiminnassa.  

Neljää kieltä puhuva Heli on monikulttuurisen viestinnän asiantuntija.

– Viestintä on johtamista, sitä tarvitaan joka tilanteessa, Heli toteaa. – Viestintään investoiminen maksaa itsensä takaisin toiminnan sujuvuutena ja tunnettuuden kasvuna, mutta ennen kaikkea se näkyy viivan alla.  

Taitava viestinnän moniosaaja Heli nauttii kohtaamisista asiakasyrityksen asiantuntijoiden kanssa. – On hienoa päästää tutustumaan asiakkaan maailmaan ja näkemään uusia toimintaympäristöjä, hän sanoo.   

Kumppaniassa Helin taidoista pääsevät hyötymään monet keskeiset avainasiakkaat, joille Heli tuottaa erilaisia julkaisuja, kuten henkilöstölehtiä. Työpöydällä on usein myös sisäisen viestinnän suunnittelua, sosiaalisen median julkaisuja sekä artikkelisarjoja.  

Työnantajamielikuvan merkitys korostuu osaajien houkuttelussa

Työuransa aikana Heli on päässyt kerryttämään hyvän ymmärryksen henkilöstöviestinnästä. Sisäinen viestintä ja työhyvinvointi ovat lähellä hänen sydäntänsä. Nämä ovat tärkeitä osatekijöitä positiivisen työnantajamielikuvan luomisessa. Aktiivisesti viestivä yritys herättää tulevaisuuden osaajien mielenkiinnon.   

Aktiivisesti viestivä yritys herättää tulevaisuuden osaajien mielenkiinnon.   

– Työnantajamielikuvan merkityksellisyys tulee korostumaan entisestään, kun työvoimapula alkaa olla monella alalla käsinkosketeltava, Heli muistuttaa. – Jokainen julkaisu ja viestinnän teko kehittää osaltaan työnantajamielikuvaa eteenpäin, tätä työtä olen mielelläni tekemässä.   

Helin supervoima-alueet

  • työnantajamielikuva 
  • monikulttuurinen viestintä 
  • sisällöntuotanto 
  • sisäisen viestinnän kehittäminen 
  • liiketoiminnan ymmärrys 

”Helin työote on ihailtava: hänen kanssaan on selkeää ja mutkatonta tehdä töitä. Hän myös muistaa aina kiittää joka käänteessä työkaveria – taito mikä olisi jokaisen hyvä osata!” -Kumppikset

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.