Viestintä ja johtaminen – käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain
Huono viestintä on kallista. Joka viides projekti menee mönkään huonon viestinnän vuoksi. Ihan liian moni. Voimme oppia uutta tai tehdä rakentavia päätöksiä vain, kun tiedämme mitä pitää tehdä, mitä tavoitella ja kenen kanssa. Onnistumisen työkalut löytyvät viestinnästä. …
Kymmenen ensimmäistä vuotta
Kumppania on tarina intohimosta, merkittävistä kohtaamisista ja kumppanuudesta. Unelmat eivät tapahdu. Ne tehdään. Kumppanian tarina alkoi jo vuonna 2006, mutta yhtiö perustettiin vuonna 2008. Se syntyi tekemisen palosta ja intohimoisista persoonista sekä rakkaudesta asiakaslehtiin. Syksyllä Wall Streetillä sitten romahti. Nokia sukelsi, ja …
Ymmärrys lisää asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyttä
Tiedätkö sen tunteen, kun jotakin asiaa tai jonkin tarkoitusta ei ymmärrä? Turhauttaa, ärsyttää ja jopa ahdistaa. Jos ei ymmärrä, ei voi myöskään toimia, kuten ehkä odotetaan. Otetaanpa käytännönläheinen esimerkki: Lapsi kiukuttelee eteisessä, ei suostu yhteistyöhön eikä kuuntele, mitä sanot. Sinä turhaudut, kun …
Työpäiväkokemus on tärkeä osa työhyvinvointia
Työpäiväkokemus – mitä se tarkoittaa? Kun heräät aamulla ja ajattelet tulevaa työpäivää, millaisia ajatuksia se sinussa herättää? Miltä ajatus töihin lähtemisestä tuntuu? Entä, miltä sinusta yleensä tuntuu työpäivän aikana tai kotimatkalla? Oletko innostunut ja tarmokas vai lannistunut ja väsynyt? Se tunne, jota …
Oma media ja visuaalisuus – näihin kannattaa satsata nyt
Kaikki yritykset taistelevat huomiosta. Parhaiten huomion saavuttaa mielenkiintoisella sisällöllä. Se, millä tavalla jokaisen yrityksen tulisi olla media, on yrityksen valittavissa. Tärkeintä on olla uskollinen itselleen. …
Viestintä muuttaa unelmat todeksi
Yrityksen olemassaolo ulkomaailman silmissä kulminoituu viestimiseen. Viestintä rakentaa mainetta ja tunnettuutta. Sillä hallitaan yrityksen brändiä. Se, miten yritys ulospäin itsestään viestii, rakentaa tarinaa siitä, millainen toimija on kyseessä. Viestinnän strateginen suunnittelu on kokonaisvaltaista suunnittelua, joka on tarpeen erityisesti uusiutumis- ja muutostilanteissa. Strategisen …
Hyvä asiakaslehti luo suhteen
Asiakaslehti on tehokas kanava ilmaista yrityksen arvomaailmaa ja vahvistaa brändiä. Hyvä asiakaslehti herättää tunteita ja mielikuvia. Parhaimmillaan mielenkiintoisilla tarinoilla syvennetään asiakkaan suhdetta yritykseen. Aamiaispöydässä tai ruuhkabussissa luettu printtilehti tuo yrityksen säännöllisesti osaksi asiakkaan arkea. Huolella toteutetun ja sisältörikkaan lehden parissa asiakas viettää …
Sitouta asiakas luottamuksella ja tunnesiteellä
Sote-uudistuksen myötä sosiaali- ja terveysalan viestinnässä puhaltavat muutoksen tuulet. Kilpailu- ja kuluttajaviraston tekemän selvityksen mukaan pelkästä yleisestä tiedottamisesta olisi viimeistään nyt hyvä siirtyä kohti monimuotoisempaa suhdemarkkinointia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sekä yksityisten että julkisten palveluntuottajien on terästäydyttävä kilpailussa viestintäkentällä. Yritys, joka tuottaa …
Eri mieltä, eikä herneitä nekkuun
Erimielisyys on hyvästä. Asiat kehittyvät ja ajattelu laajenee, kun mielipiteitä vaihdetaan ja tuodaan erilaisia näkökulmia asioihin. Nyökyttely ja asioiden mukana peesaaminen ei edistä mitään eikä ketään. Kuten ei ainainen tinkaaminenkaan. Työyhteisöissä, työryhmissä ja kotiväenkin kanssa käydään välillä kiivasta keskustelua. Kaikki haluavat kertoa …