Strategisen kumppanuuden merkitys viestinnässä: Osaavimmat toimijat jäävät jäljelle
Viestintäala on murroksessa, jossa perinteiset toimintamallit haastetaan uudenlaisten kumppanuuksien kautta. Viestintätoimistot, jotka onnistuvat tarjoamaan todellista lisäarvoa strategisina kumppaneina, ovat kullanarvoisia asiakkailleen. Me Kumppaniassa uskomme, että jokaisen viestinnän asiantuntijan tulisi tähdätä tähän suuntaan. Muutoksen tuulet viestintäalalla Aikojen alussa viestintätoimistot ovat olleet tukena tarpeen …
TOP 6 -vinkit tehokkaampaan sisäiseen viestintään
Kaikilla on pöytä täynnä töitä, ja sähköpostiin kilisee loputtomasti infoa? Viimeinen asia, jota väkesi haluaa, on aikaa ja vainukoiran lahjoja vaativa hallitsematon kaaos. …
Palvelemme koko kesän
Olemme tavoitettavissa kesälläkin – kesäpäivystäjämme saat varmuudella kiinni myös loma-aikana. Kesäpäivystäjät 26.6.–7.7. Pia Hirvonen, pia.hirvonen@kumppania.fi, puh. 050 534 2795 8.–31.7. Leena Roskala, leena.roskala@kumppania.fi, puh. 040 508 1100 Elokuun alussa (1.8.–11.8.) palailemme lomilta asteittain. Varmuudella saat kiinni Nina Toivolan, nina.toivola@kumppania.fi, puh. 050 385 …
Kunta on ihmisten – kuntaviestintää ihmisille
Kuntaviestintää tarvitaan ehkä enemmän kuin koskaan. Elämme moninaisia aikoja. Vuosikausia kaupungit ovat olleet kaikkien mielestä pop ja maaseutu on kuihtunut kuihtumistaan. Pienet ja keskisuuret kunnat ovat taistelleet olemassaolostaan ja kaivaneet merkityksellisyyttään kuumeisesti samalla, kun kasvukeskusten vetovoima kasvaa. Tuli korona, tuli sota, tulivat …
Viestejä puutarhasta – kasvinhoidon ja vuorovaikutuksen analogiaa
Instagram on haistanut lähestyvän keski-ikäni. Syöte tarjoaa minulle vinkkejä nurmikon elvyttämiseen, pensaiden leikkaamiseen ja rikkaruohojen poistamiseen. Janoan lisää tietoa ja alan tunnistaa oman pihani tuottamia signaaleja. Seuraavassa hetkessä löydän itseni antamassa vinkkejä nurmikon parantelusta työkavereille. Kukapa olisi uskonut kymmenen vuotta sitten. En …
Miten valita viestintäkumppani?
Viestintäkumppanin valinnassa on monta palasta, joiden on hyvä loksahtaa paikoilleen kokonaisuudessa. Onnistunut valinta säästää aikaa ja kustannuksia sekä vapauttaa resursseja olennaiseen. Kannattaa miettiä seuraavia näkökulmia, kun etsit yrityksellesi luottokumppania viestintään: Kirkasta tavoitteet Sopivaa kumppania etsiessä kannattaa lähteä liikkeelle tavoitteista, joihin viestinnällä pyritään. …
Työpaja on oiva keino rakentaa viestintäsuunnitelma
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, sanotaan. Tämä pitää paikkansa viestinnänkin kohdalla. Strategisesti hyvin toteutettu viestintäsuunnitelma huomioi kokonaisvaltaisesti organisaation toiminnan ja tavoitteet. Huolellinen suunnittelu ja valmistautuminen toimivat kaiken tuloksellisen tekemisen lähtökohtana. Ilman suunnitelmallista viestintää on organisaation johtaminen ja sen liiketoiminnan kehittäminen vähintäänkin hankalaa, …
Viestintäkumppanuus on kuin tulinen tango tai viipyilevä valssi – saanko luvan?
Viestintäkumppanuus on kahden osapuolen välistä strategista yhteistyötä, joka tähtää yhteisesti sovittuihin tavoitteisiin. Kuten tanssissa viestintäkumppanuudessakin tarvitaan keskinäistä luottamusta, avointa kommunikointia ja notkeaa liikettä. Viestintäkumppanuudessa tehdään tiivistä yhteistyötä asiakkaan liiketoimintaa tukevien tavoitteiden saavuttamiseksi – olivat ne sitten brändin rakentamista, työnantajamielikuvan kehittämistä tai myynnin …
Viestintäsuunnitelma kirkastaa viestinnän horisontin
Hyvä viestintä toimii vauhdin dynamona kohti tavoitteita. Ollakseen hyvää viestinnän on oltava suunnitelmallista ja johdonmukaista. Viestintäsuunnitelma pitää ladun luistavana ja horisontin kirkkaana. Ehtiväisimmät suunnittelevat seuraavan vuoden viestinnän jo pari kuukautta etukäteen. Monella arki ajaa hyvien aikomusten päältä. Koskaan ei ole myöhäistä suunnitella …