Viestintäsuunnitelma kirkastaa viestinnän horisontin
Hyvä viestintä toimii vauhdin dynamona kohti tavoitteita. Ollakseen hyvää viestinnän on oltava suunnitelmallista ja johdonmukaista. Viestintäsuunnitelma pitää ladun luistavana ja horisontin kirkkaana. Ehtiväisimmät suunnittelevat seuraavan vuoden viestinnän jo pari kuukautta etukäteen. Monella arki ajaa hyvien aikomusten päältä. Koskaan ei ole myöhäistä suunnitella …
Vastuullisuus osaksi strategiaa ja viestintää – viisi vinkkiä yrityksen vastuullisuustyöhön
Vastuullisuuden tuominen osaksi strategiaa ja organisaation arkea on mahdollista huolellisen suunnittelun ja pitkäjänteisen viestinnän avulla. Osallistaminen kannattaa, sillä sen myötä myös henkilöstö sitoutuu uuden strategian toteuttamiseen ja vastuullisuus siirtyy sanoista käytännön tekoihin kuin itsestään. Näillä viidellä vinkillä vastuullisuus on mahdollista ujuttaa osaksi …
Vastuullisuus on osa strategiaa, ei vain päälle liimattu kuriositeetti
Vastuullisuudesta on tullut keskeinen osa yritysten ja muiden organisaatioiden toimintaa. Vastuullisuuden huomioiminen strategiassa vaatii oman toiminnan tarkkaa analysointia ja selkeää tavoitteenasettelua. Lisäksi tulee tuntea asiakkaiden toiveet ja tarpeet sekä huolehtia vastuullisuuden jalkauttamisesta kaikille toiminnan osa-alueille. Vastuullisuuden tulee olla osa yrityksen kaikkea tekemistä. …
Terveysviestintä on tärkeä osa kuntaviestintää
Vaikka sosiaali- ja terveysalan palvelut siirtyivät soteuudistuksessa kunnilta hyvinvointialueille, kunnilla on edelleen keskeinen rooli ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden tukemisessa. Viestintä on avain kuntalaisten hyvinvoinnin lisäämiseen. Elinvoimaisen kunnan perusedellytyksenä ovat hyvinvoivat kuntalaiset. Vaikka kunnat eivät enää järjestä perinteisiä sotepalveluita, niiden vastuulla on edelleen …
Sisällöntuotanto on taitolaji, ja terveyssisältö punnitsee taidot
Kuten aiemmassa terveysviestintää laajemmin käsittelevässä blogikirjoituksessamme totesimme: terveys on asia, joka koskettaa meistä jokaista, ja sen vuoksi siitä on viestittävä huolella – poikkeuksetta. Parhaimmillaan hyvä terveysviestintä edistää hyvinvointia, auttaa pysymään terveenä ja/tai ohjaa sairauksien hoidossa. Ymmärryksen ja tiedon lisääminen tapahtuu terveyssisältö kerrallaan. …
Toimintaa ja onnistumisia arvioidaan viestinnän kautta
Viestintä on kaiken inhimillisen toiminnan perusta. Viestintä on johtamista, yhteistyötä sekä kokonaisuuden hallintaa ja ennakointia. Se on sitouttamista ja motivointia. Se on kulttuurin ja brändin rakentamista. Se vahvistaa veto- ja pitovoimaa. Ilman viestintää ei ole organisoitua toimintaa. Viestintä kuuluu kaikille, kaikki sitä …
Kumppania on arjen apu asiakkaan sisällöntuottajana
Sisällöntuotanto on mukana lähes jokaisen yrityksen arjessa. Se auttaa rakentamaan yrityksen imagoa ja brändiä, pitämään yllä asiakassuhteita sekä tekemään yrityksen tarjoamasta houkuttelevaa. Hyvin toteutettuna se tavoittaa ihmiset ja vaikuttaa heihin, mikä vaikuttaa yritykseen positiivisesti. Hyvä sisältö on sellaista, mitä ei halua eikä …
Ovatko tavoitteet kaikille selvät? Tuntuuko työ merkitykselliseltä?
Johtaminen on palvelutehtävä, jossa viestinnän tärkeä tehtävä on vastata tiedon tarpeisiin sekä osoittaa arvostusta ja ilmaista odotuksia. Viestintä ja johtaminen kulkevat siis käsi kädessä, mutta viestintä jatkaa siitä, mihin johtaminen jää, kun johtaja poistuu paikalta. Siellä missä on ihmisiä, tarvitaan viestintää. Se …
Hyvinvointialueiden käynnistäminen vaatii vahvaa viestintää
Hyvinvointialueiden perustaminen on valtava yhteiskunnallinen uudistus, joka vaatii minkä tahansa muutoksen tavoin vuorovaikutteista, ymmärrettävää ja jatkuvaa viestintää. Viestinnällä vähennetään muutokseen liittyviä huolia ja edistetään positiivista asiakas- ja työpäiväkokemusta. Ensi vuonna 21 hyvinvointialuetta aloittaa toimintansa Suomessa. Hyvinvointialueet ovat kunnista ja valtiosta erillisiä julkisoikeudellisia …