Miten luoda monikanavainen sisältökonsepti tekoälyn avulla?
Tulevaisuuden viestintästrategia on monikanavainen sisältökonsepti, joka hyödyntää tekoälyä tehokkaasti. Se on suunnitelma siitä, mitä haluamme kertoa ja välittää muille – ja miten sen teemme. Tekoäly mahdollistaa entistä tarkemman ja kohdennetumman sisällön tuottamisen ja jakelun. Toteutus vaatii huolellisen suunnittelun lisäksi jatkuvaa optimointia. Toisin sanoen …
Tekoäly viestinnän apuna: viestinnän ammattilaisia tarvitaan enemmän kuin koskaan?
Viestinnässä tekoälyn tuottavuusloikka on totta. Koordinoiko teillä viestinnästä vastaava tekoälyn hyödyntämistä? Vai hoitaako jokainen asian itse parhaaksi katsomallaan tavalla? Mietitkö, mihin viestinnän ammattilaisia enää tarvitaan? Vastaus on yksinkertainen: vaikka mihin. Viestintä on suhteellisen helppo rakentaa esimerkiksi näin: – Tekoäly voidaan laittaa arvioimaan teidän …
Muutoksen ytimessä on ihminen
Muutosta on ollut aina – se on jatkuvaa. Nyt maailma keikahtelee isoissa muutoksissa, joita tulee kiihtyvässä tahdissa. Vallanvaihdot, katastrofit, sodat, talouden keikahtelut, rakenneuudistukset, tekoäly, luonnonilmiöt – lista tuntuu olevan loputon. Organisaatiot eivät voi elää omassa kuplassaan irrallisena maailman myllerryksestä. Organisaatiot muodostuvat ihmisistä, …
Projektipäällikkö Johanna innostuu markkinointiviestinnän kehittämisestä ja suunnittelusta
Kauppatieteiden maisteri Johanna Luotolinna on markkinoinnin, myynnin ja strategisen kehittämisen ammattilainen – unohtamatta vahvaa ja monipuolista kokemusta myös viestinnän tehtävistä. Kun tehtävään lisätään vielä teknistä näkökulmaa, ei Johannaa pidättele mikään. Ennen Kumppaniaa Johanna on työskennellyt muun muassa akateemisessa yliopistomaailmassa, kansainvälisessä viestintäalan yrityksessä …
Neljä vinkkiä viestintäsuunnitelman ylläpitoon
Viestintäsuunnitelman ajantasaisuuden ja toimivuuden varmistamiseksi on paikallaan noudattaa hyviä käytäntöjä ja pitää suunnitelma aktiivisena. Tässä muutama vinkki, jotta suunnitelma pysyy menossa mukana: Organisoi ja tarkasta. Nimeä henkilö, joka vastaa viestintäsuunnitelman seurannasta. Järjestä säännöllisiä viestinnän tiimipalavereja, joissa voitte keskustella suunnitelman tilasta ja tarvittavista …
Brändille omaa, maksettua ja ansaittua mediatilaa
Mitä eroa on omalla, maksetulla ja ansaitulla medialla? Mihin viestinnällisiin tarkoituksiin niitä voi käyttää? Avataan näiden kolmen mediatyypin eroja, jotta oman brändin kehittämisen kannalta kannattavien viestintätoimien hahmottaminen helpottuu. Oma media auttaa sitouttamaan asiakkaita Oma media koostuu organisaation hallinnoimista viestintäkanavista, kuten verkkosivuista, sosiaalisesta …
Viestintäsuunnitelma kirkastaa viestinnän horisontin
Hyvä viestintä toimii vauhdin dynamona kohti tavoitteita. Ollakseen hyvää viestinnän on oltava suunnitelmallista ja johdonmukaista. Viestintäsuunnitelma pitää ladun luistavana ja horisontin kirkkaana. Ehtiväisimmät suunnittelevat seuraavan vuoden viestinnän jo pari kuukautta etukäteen. Monella arki ajaa hyvien aikomusten päältä. Koskaan ei ole myöhäistä suunnitella …
Sisäinen viestintä sujuvammaksi
Työyhteisöviestintä, henkilöstöviestintä, sisäinen viestintä – rakkaalla ja tärkeällä lapsella on monta nimeä. Nappaa talteen vinkit sisäisen viestinnän kehittämiseen. 1. Pyri viestimään selkeästi ja avoimesti. Vältä monimutkaista kieltä ja varmista, että viestisi ovat helppolukuisia ja ymmärrettäviä. Ole avoin jakamaan tietoa ja tiedota työntekijöitä …
Laadukas terveysviestintä edistää yhteistä hyvää
Taitava viestintä on hämähäkinverkon kaltainen kudelma. Keskellä on tutkittuun tietoon perustuva luotettava viesti. Säteiden tavoin joka suuntaan haarautuvat tukilangat kuvaavat viestinnän moninaisia kanavia, joiden kautta viesti välittyy. Hyvän viestinnän myötä verkko laajenee, ja kerää pinnalleen tietoviidakossa harhailevia tiedonhakijoita. Viestin merkitys vahvistuu ja …
- 1
- 2