Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2022 – tavoitteeseen pääsy vaatii yhteisiä ponnistuksia
Laskimme tänä vuonna Kumppanian toiminnasta syntyvän hiilijalanjäljen jo neljättä kertaa. Viime vuoden ennätyslukuihin ei enää ylletty, ja pandemiavuosien jälkeen Kumppania tuleekin jatkossa kiinnittämään aiempaa enemmän huomiota hiilijalanjälkensä muodostumiseen. Tavoitteemme on vähentää toimintamme päästöjä niin, että vuoteen 2035 mennessä hiilijalanjälkemme olisi noin neljä …
Vastaava tuottaja llona mahdollistaa työn sujuvuuden
Ilona toimii Kumppaniassa vastaavana tuottajana ja johtaa tuotannon operatiivista arkea. Hän suunnittelee tuotannon työnjakoa sekä huolehtii, että tehtävät ja resurssit kohtaavat ja jokainen kokee oman työnsä mielekkääksi. Ilona on Kumppanian työarjen sujuvuuden mahdollistaja ja luotettava olkapää kumppislaisten tukena. Hän ylläpitää kaikkien projektien …
Yhteisötyötilat ja etätyö vastuullisen työarjen ympäristönä
Vaikka Kumppaniassa on jo kauan tehty paljon etätöitä, moni viihtyy osan työarjestaan toimistolla. Porissa Kumppanialla on oma kiinteä toimipiste, Tampereella taas hyödynnämme MOWin yhteisöllistä coworking-tilaa. Käytössä olevat työtilat ja työskentelytavat vaikuttavat myös vastuullisuuteen. Vihreää energiaa ja hyvät kulkuyhteydet Kumppanian Porin toimisto sijaitsee …
Viestintäsuunnittelija Tytti rohkaisee yrityksiä kertomaan vastuullisista teoistaan
Avoimista keskusteluista nauttiva Tytti Wallenius on tuttu kasvo useassa Kumppanian asiakkuudessa. Tytin vahvuudet nousevat esiin erityisesti sisällöntuotannossa ja valmennusten vetäjänä – molemmissa sujuva ja mieleenpainuva lopputulos on pitkälti kiinni vuorovaikutuksesta erilaisten ihmisten kanssa. Tytissä yhdistyvät jatkuva tiedonjano, vahvat arvot ja leppoisa luonne. …
Verkkovuosikertomus ja vastuullisuusraportti ovat strategisen viestinnän työkaluja – vinkkejä sisällön suunnitteluun
Verkkovuosikertomus, toimintakertomus ja vastuullisuusraportti tarjoavat loistavan tilaisuuden kertoa organisaation tekemän työn hedelmistä. Ne ovat erinomainen työkalu viestiä saavutuksista ja vaikutuksista suurelle yleisölle. Sekä yritykset että yhdistykset siirtyvät enenevässä määrin digitaalisiin raportteihin ja tulosjulkistusvideoihin. Selkeä kasvu on havaittavissa myös yritysvastuun ja kestävän kehityksen …
Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2021 – pääsimme tavoitteeseemme, mutta kestääkö se?
Laskimme tänä vuonna Kumppanian toiminnasta syntyvän hiilijalanjäljen jo kolmatta kertaa. Oman hiilijalanjäljen tarkastelu mahdollistaa aktiiviset teot, joilla voimme edetä kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Tavoitteenamme on vähentää toimintamme päästöjä 75 prosenttia vuoteen 2035 mennessä ja kompensoida jäljelle jäävät päästöt täysimääräisesti. Vertailulukuna käytämme vuoden 2019 …
Essi on Kumppanian idearikas brändi- ja someosaaja
Kumppanian markkinointisuunnittelija Essi Konu katsoo kaikkea tekemistä vahvojen liiketoimintalinssien läpi. Kumppanian omaa arkimarkkinointia koordinoivana hän muun muassa luotsaa taidokkaasti niin meidän kuin asiakkaidenkin sometilejä ja on kiinnostunut brändeissä erityisesti vastuullisuudesta ja ihmisten sitoutumisesta niihin. Brändien rakentamiseen opinnoissaan erikoistunut Essi on Kumppaniassa mukana …
Vastuullisuusteot edistävät terveyttä
Kumppaniassa on käynnissä vuoden 2021 hiilijalanjäljen laskenta ja samalla edistämme päästövähennystavoitteitamme. Haluamme olla rakentamassa terveempää tulevaisuutta, ja myös vastuullisuusteot ovat osa tätä. Tänään, huhtikuun 7. päivänä, vietetään maailman terveyspäivää ja vuoden 2022 teemana on ”meidän maailma, meidän terveys”. Tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta …
Kilometrikisa tekee hyvää keholle ja maapallolle
Meillä Kumppaniassa syksy on alkanut liikkuen – mieluiten kovempaa ja pidemmälle kuin työkaveri. Kumppanian oma kilometrikisa avattiin valtakunnallisella Pyöräilyviikolla elokuun lopussa, ja vakavasti otettava kilpailuasetelma on voimissaan marraskuun loppuun saakka. Kaikki pyöräillen, kävellen ja juosten kerätyt kilometrit lasketaan, eikä kovimmilta hifistelijöiltä jää …
- 1
- 2