Verkkovuosikertomus ja vastuullisuusraportti ovat strategisen viestinnän työkaluja – vinkkejä sisällön suunnitteluun
Verkkovuosikertomus, toimintakertomus ja vastuullisuusraportti tarjoavat loistavan tilaisuuden kertoa organisaation tekemän työn hedelmistä. Ne ovat erinomainen työkalu viestiä saavutuksista ja vaikutuksista suurelle yleisölle. Sekä yritykset että yhdistykset siirtyvät enenevässä määrin digitaalisiin raportteihin ja tulosjulkistusvideoihin. Selkeä kasvu on havaittavissa myös yritysvastuun ja kestävän kehityksen …
Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2021 – pääsimme tavoitteeseemme, mutta kestääkö se?
Laskimme tänä vuonna Kumppanian toiminnasta syntyvän hiilijalanjäljen jo kolmatta kertaa. Oman hiilijalanjäljen tarkastelu mahdollistaa aktiiviset teot, joilla voimme edetä kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Tavoitteenamme on vähentää toimintamme päästöjä 75 prosenttia vuoteen 2035 mennessä ja kompensoida jäljelle jäävät päästöt täysimääräisesti. Vertailulukuna käytämme vuoden 2019 …
Essi on Kumppanian idearikas brändi- ja someosaaja
Kumppanian markkinointisuunnittelija Essi Konu katsoo kaikkea tekemistä vahvojen liiketoimintalinssien läpi. Kumppanian omaa arkimarkkinointia koordinoivana hän muun muassa luotsaa taidokkaasti niin meidän kuin asiakkaidenkin sometilejä ja on kiinnostunut brändeissä erityisesti vastuullisuudesta ja ihmisten sitoutumisesta niihin. Brändien rakentamiseen opinnoissaan erikoistunut Essi on Kumppaniassa mukana …
Vastuullisuusteot edistävät terveyttä
Kumppaniassa on käynnissä vuoden 2021 hiilijalanjäljen laskenta ja samalla edistämme päästövähennystavoitteitamme. Haluamme olla rakentamassa terveempää tulevaisuutta, ja myös vastuullisuusteot ovat osa tätä. Tänään, huhtikuun 7. päivänä, vietetään maailman terveyspäivää ja vuoden 2022 teemana on ”meidän maailma, meidän terveys”. Tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta …
Kilometrikisa tekee hyvää keholle ja maapallolle
Meillä Kumppaniassa syksy on alkanut liikkuen – mieluiten kovempaa ja pidemmälle kuin työkaveri. Kumppanian oma kilometrikisa avattiin valtakunnallisella Pyöräilyviikolla elokuun lopussa, ja vakavasti otettava kilpailuasetelma on voimissaan marraskuun loppuun saakka. Kaikki pyöräillen, kävellen ja juosten kerätyt kilometrit lasketaan, eikä kovimmilta hifistelijöiltä jää …
Kumppanian hiilijalanjälki vuonna 2020 – mikä on pysyvää?
Kumppanian hiilijalanjälki laskettiin ensimmäistä kertaa vuoden 2019 toiminnan päästöjen perusteella. Tulokseksi saatiin 16,05 tonnia hiilidioksidiekvivalenttia (CO2e) eli 2,29 tonnia per henkilötyövuosi. Tätä käytämme vertailulukuna, kun pyrimme vähentämään yritystoimintamme päästöjä 75 % vuoteen 2035 mennessä. Käytännössä vuoden 2035 tavoitteena on noin 4 t CO2e:n …
Päästövähennykset ja uusi normaali – kohti yhteisiä tavoitteita
Harva muutos toimii ilman laajaa osallistamista alusta saakka. Henkilöstön joukosta nousevat parhaat ideat mutta myös huolenaiheet ja henkilökohtaiset motivaatiotekijät, kun niille annetaan tila ja mahdollisuus. Erityisen tärkeää on keskustella monimutkaisista aiheista kuten ilmastonmuutos ja päästövähennykset, joista kaiken lisäksi liikkuu paljon vaikeaselkoista ja vertailukelvotonta, …
Hyvien puolella tarvitaan vastuullisuustekoja
Vastuullisuus on päivän sana. Yhteiskunnallisen keskustelun myötä yrityksissä on havahduttu ilmastonmuutoksen, luontokadon ja muiden ympäristökriisien aiheuttamaan muutospaineeseen. Vastuullisuustekoja tarvitaan ja mieluiten heti. Ympäristökriisit ovat myös sosiaalisia ja taloudellisia kriisejä, joilla on valtava merkitys ihmisten ja talouksien hyvinvointiin. Vastuullisuuttakaan ei voi tarkastella pelkän …
Hiilineutraali tulevaisuus ja kuinka sinne päästään
Tänä vuonna laskimme ensimmäistä kertaa Kumppanian toiminnasta aiheutuvan hiilijalanjäljen. Nykytilan tunteminen on ensimmäinen askel muutokseen, jonka tavoitteena on hiilineutraali tulevaisuus. Aiomme vähentää toimintamme päästöjä jopa 80 prosenttia vuoden 2019 tasosta vuoteen 2035 mennessä ja kompensoida jäljelle jäävät päästöt täysimääräisesti. Taustatietoa voit lukea …