7 syytä, miksi Kumppania laskee hiilijalanjälkensä
”Kumppania rakentaa intohimolla hyvinvoivaa huomista ja terveempää tulevaisuutta. Tunnistamme ja tunnustamme vastuullisuutemme kestävää kehitystä tukevista valinnoista sekä yritystoiminnassa että työnantajana. Kumppania on aidosti hyvien puolella”, kuuluu viime vuonna julkaistu vastuullisuuslupauksemme. Lupaus on sanoja, lunastaminen vaatii toimintaa. Ympäristön kannalta on tärkeää, että myös oman …
Vastuullinen yritys tekee hyvää, mutta missä on vastuullisuusviestintä?
Yksikään yritys ei pian pärjää markkinoilla olematta vastuullinen, olemme mekin toistaneet jo hyvän aikaa. Tottahan se on, ovat monet huomanneet. On vaikeaa enää löytää haastattelua, verkkosivua tai yritysesittelyä, jossa ei todettaisi yrityksen olevan, no, vastuullinen. Hieno homma, eikö niin! Vai unohtuiko jotain, …
Vastuullisuus luo (työ)elämään merkitystä
On vaikea olla törmäämättä nykyisessä maailmassa kahteen sanaan: merkityksellisyys ja vastuullisuus. Tutkimusten mukaan ihmiset arvostavat toki edelleen rahallista korvausta työstään, mutta sen rinnalle on tullut yhtä vahvasti merkityksellisyys. Siinä, mihin käytät kahdeksan tuntia päivässä, tulisi olla joku järki. Työn pitää kuitenkin kolahtaa …
Hiilikädenjälki tähän – ilmastoahdistus voitoksi
”Suomalaisilla yliopistoilla, tutkimuslaitoksilla, pk-yrityksillä, suuryrityksillä ja kansalaisjärjestöillä on jo nyt käynnissä lukuisia ilmastonmuutoksen torjumiseen liittyviä hankkeita. Ainakin muutamilla niistä – ja mahdollisesti liki kolmellakymmenellä – voi olla jopa maailmanlaajuista merkitystä.” Risto Isomäki käy tietokirjassaan Miten Suomi pysäyttää ilmastonmuutoksen (Into Kustannus 2019) läpi …