Disinformaatio taklataan ennakoivalla terveysviestinnällä
Disinformaatio eli valetieto leviää niin vauhdilla, että esimerkiksi Sitra on nostanut sen osaksi verkostomaisen vallan voimistumisen megatrendiä. Yksi esimerkki huuhaan voimasta on rokotevastaisuus, josta koronaviruspandemia on tehnyt entistäkin ajankohtaisemman aiheen. Alkuvuoden dokumenttitapaus on ollut tutkivan journalismin taidonnäyte Vaccinkrigarna, joka syntyi, kun kaksi …
Hyvien puolella tarvitaan vastuullisuustekoja
Vastuullisuus on päivän sana. Yhteiskunnallisen keskustelun myötä yrityksissä on havahduttu ilmastonmuutoksen, luontokadon ja muiden ympäristökriisien aiheuttamaan muutospaineeseen. Vastuullisuustekoja tarvitaan ja mieluiten heti. Ympäristökriisit ovat myös sosiaalisia ja taloudellisia kriisejä, joilla on valtava merkitys ihmisten ja talouksien hyvinvointiin. Vastuullisuuttakaan ei voi tarkastella pelkän …
Hiilineutraali tulevaisuus ja kuinka sinne päästään
Tänä vuonna laskimme ensimmäistä kertaa Kumppanian toiminnasta aiheutuvan hiilijalanjäljen. Nykytilan tunteminen on ensimmäinen askel muutokseen, jonka tavoitteena on hiilineutraali tulevaisuus. Aiomme vähentää toimintamme päästöjä jopa 80 prosenttia vuoden 2019 tasosta vuoteen 2035 mennessä ja kompensoida jäljelle jäävät päästöt täysimääräisesti. Taustatietoa voit lukea …
7 syytä, miksi Kumppania laskee hiilijalanjälkensä
“Kumppania rakentaa intohimolla hyvinvoivaa huomista ja terveempää tulevaisuutta. Tunnistamme ja tunnustamme vastuullisuutemme kestävää kehitystä tukevista valinnoista sekä yritystoiminnassa että työnantajana. Kumppania on aidosti hyvien puolella”, kuuluu viime vuonna julkaistu vastuullisuuslupauksemme. Lupaus on sanoja, lunastaminen vaatii toimintaa. Ympäristön kannalta on tärkeää, että myös oman …
Hoitoalan brändit arvostuskuopassa
Vähiten arvostettu ala on hoitoala. Tästä kertoi Markkinointi & Mainonta, joka on yhdessä Taloustutkimuksen kanssa tutkinut suomalaisten arvostamia brändejä vuodesta 1997. Brändin kehittäminen on vielä alalla uutta. Sinänsä ei yllätä. Päättäjät ja media ovat pitäneet varsinkin yksityisiä brändejä tikun nokassa ja kivittäneet …
Vastuullinen yritys tekee hyvää, mutta missä on vastuullisuusviestintä?
Yksikään yritys ei pian pärjää markkinoilla olematta vastuullinen, olemme mekin toistaneet jo hyvän aikaa. Tottahan se on, ovat monet huomanneet. On vaikeaa enää löytää haastattelua, verkkosivua tai yritysesittelyä, jossa ei todettaisi yrityksen olevan, no, vastuullinen. Hieno homma, eikö niin! Vai unohtuiko jotain, …
Vastuullisuus luo (työ)elämään merkitystä
On vaikea olla törmäämättä nykyisessä maailmassa kahteen sanaan: merkityksellisyys ja vastuullisuus. Tutkimusten mukaan ihmiset arvostavat toki edelleen rahallista korvausta työstään, mutta sen rinnalle on tullut yhtä vahvasti merkityksellisyys. Siinä, mihin käytät kahdeksan tuntia päivässä, tulisi olla joku järki. Työn pitää kuitenkin kolahtaa …
Hiilikädenjälki tähän – ilmastoahdistus voitoksi
”Suomalaisilla yliopistoilla, tutkimuslaitoksilla, pk-yrityksillä, suuryrityksillä ja kansalaisjärjestöillä on jo nyt käynnissä lukuisia ilmastonmuutoksen torjumiseen liittyviä hankkeita. Ainakin muutamilla niistä – ja mahdollisesti liki kolmellakymmenellä – voi olla jopa maailmanlaajuista merkitystä.” Risto Isomäki käy tietokirjassaan Miten Suomi pysäyttää ilmastonmuutoksen (Into Kustannus 2019) läpi …
Näin ilmastonmuutos hidastuu – katso vinkit
Tänään keskiviikkona vietetään maailman ympäristöpäivää. YK lanseerasi päivän jo vuonna 1972 ja toivoi ihmisten kiinnittävän silloin huomiota ympäristösuhteeseensa ja luontoon liittyviin asenteisiinsa. Näin 47 vuotta myöhemmin kyynikko voisi todeta, ettei ole hääppöisesti mennyt. Tällä hiilidioksidista ylikuumenevalla, sukupuuttoaallon riivaamalla pallolla yksi päivä pohdintaa …
- 1
- 2