Asiakastarinat, Kumppanuus, Viestinnän strategia ja suunnittelu

Hyvä viestintäsuunnitelma on avain menestykseen – Lääkärikeskus Karhulinna

Lääkärikeskus Karhulinna on satakuntalaisten lääkäreiden omistama yksityinen lääkäriasema, joka avattiin Porin keskustassa kesäkuussa 2021. Mitä kaikkea viestinnältä tarvitaan, kun perustetaan uusi lääkärikeskus? Tiedämme vastauksen, sillä Kumppanialla on ollut merkittävä rooli Karhulinnan alkutaipaleella. Alun merkittävien viestintätekojen jälkeen tuloksellisen tekemisen on taannut tarkka viestintäsuunnitelma.

Lääkärikeskus Karhulinna tarjoaa yritysasiakkaille työterveyspalveluja, ja yksityisasiakkaat saavat lääkäriasemalta yleislääkäripalvelut, erikoislääkäripalvelut lähes 30 erikoisalalta, toimenpiteet sekä kuvantamis- ja laboratoriopalvelut. Aidosti paikallinen, henkilökohtaiseen palveluun perustuva lääkäriasema oli perustajiensa pitkäaikainen unelma.

Kumppanian ja Karhulinnan yhteistyö alkoi perustamisviestinnän ja mediayhteistyön suunnittelusta, jota seurasi nopealla tahdilla yrityksen visuaalisen ilmeen ja graafisen ohjeiston luominen. Karhulinna arvosti erityisesti Kumppanian pitkää kokemusta terveys- ja hyvinvointialan viestinnästä. Yhdessä viestintätoimiston paikallisuuden kanssa se tuotti merkittävää strategista lisäarvoa sekä mahdollisti nopean ja sujuvan aloituksen.

– Kumppania on ollut strategisesti merkittävin yhteistyökumppanimme yrityksen alkuvaiheessa. He ovat toteuttaneet muun muassa Karhulinnan brändi-ilmeen, sisältö- ja somemarkkinoinnin, mainokset, tiedotteet ja asiakaslehden, havainnollistaa Lääkärikeskus Karhulinnan toimitusjohtaja Kimmo Aho.

Kumppania on ollut strategisesti merkittävin yhteistyökumppanimme yrityksen alkuvaiheessa.

Priimaa pikavauhdilla

Kumppanuudeksi vakiintuneen yhteistyön merkeissä on ensimmäisen puolen vuoden aikana tehty niin pitkä lista asioita, että tavallisesti niiden toteutus vie huomattavasti pidemmän ajan. Kumppania on suunnitellut Karhulinnalle graafisia materiaaleja, kuten opasteita ja ikkunateippauksia uusiin toimitiloihin, asiakirjapohjia, käyntikortteja, rollupeja ja odotusaulan televisiossa pyörivän yritysesittelyn. Olemme suunnitelleet ja ylläpitäneet Karhulinnan sosiaalisen median tilejä Facebookissa ja Instagramissa avaimet käteen -periaatteella kanavien personoinnista erilaisten julkaisusarjojen toteutukseen. Mainonta on koostunut sosiaalisen median kampanjoista sekä lehti- ja radiomainosten suunnittelusta.

Viestinnän kruununjalokivenä voidaan pitää Karhulinnan omaa asiakaslehteä, jonka ensimmäinen numero julkaistiin kesäkuun alussa lääkärikeskuksen avajaisten yhteydessä. Kumppanian vankka kokemus lehtituotannoista ja timanteiksi hiotut prosessit mahdollistivat asiakaslehden konseptoinnin ja tuottamisen ennätysnopeasti – ensimmäisestä konseptipalaverista painoon alle kahdessa kuukaudessa.

Karhulinna arvosti erityisesti Kumppanian pitkää kokemusta terveys- ja hyvinvointialan viestinnästä.

Tulokset puhuvat puolestaan

Yhteinen tekeminen on ollut palkitsevaa puolin ja toisin. Lehti-ilmoituksen valokuvaan nostetun erikoislääkärin vastaanottoajat varattiin saman tien täyteen useammaksi viikoksi. Somejulkaisujen tykkäys- ja jakomäärät ovat alalla omaa luokkaansa. Sisältöjen laatu ja toistuva rakenne ovat niin ikään keränneet kiitosta. Asiakaslehti on palautteen perusteella ollut luettu ja pidetty kokonaisuus, joka tukee hienosti Karhulinnan missiota kasvollisesta palvelusta. Lentävän alun jälkeen viestinnän strategisen painottamisen merkitys tulee vain kasvamaan, ja viestintäsuunnitelma näyttelee merkittävää osaa tekemisessä. Vaikutusten tekeminen yhdessä vuodelle 2022 on jo alkanut.

– Yhteistyö Kumppanian kanssa on ollut mutkatonta ja helppoa. Iso kiitos Kumppanian ammattilaisille, jotka ovat vieneet aloittavalta yritykseltä yhden ison murheen pois hoitaessaan meidän sisällöntuotantomme ja markkinoinnin, Kimmo Aho toteaa tyytyväisenä.

Kumppanian ammattilaiset ovat muodostaneet tehokkaan tiimin. Asiakasvastaava Pia on huolehtinut ison kuvan johdonmukaisuudesta Ilonan ja Jennan varmistaessa projektipäälliköinä, että kaikki laukut ja matkustajat pysyvät liikkuvan junan vauhdissa. Graafinen suunnittelu on toteutettu Lauran ja heimolaisemme Tiina Liuskan yhteistyönä. Somen ylläpidosta on vastannut Kumppanian Essi, ja monenlaisia tekstisisältöjä ovat tuottaneet niin Leena ja Tytti kuin Ilona ja Piakin. Sekä asiakaslehdessä että muissa graafisissa aineistoissa meillä on ollut ilo hyödyntää luottokuvaajamme Veera Korhosen toteuttamaa laadukasta kuvapankkia.

Kumppania <3 hyvinvointi. Olemme erikoistuneet sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan viestintään. Viestinnän strateginen suunnittelu ja pitkäjänteinen kehittäminen tuottavat tuloksia sekä lisäävät hyvinvointia organisaatioon ja sen lähiympäristöön.

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.