Kukkuluuruu, mitä kuuluu vai kuuluuko?
Kymmenisen vuotta sitten asiakkaamme tiedusteli yhtiökumppaniltani mahdollista alkoholiongelmaani. ”Hirvonen vastailee kummallisesti ja on toisinaan ihan pihalla”. Noup, ei hän riippuvainen ole, Hirvonen ei vain kuule. Useilla meillä on joitakin rajoitteita. Toiset näkyvästi havaittavissa, toiset taas eivät. Useilla meillä on joitakin rajoitteita. Toiset näkyvästi havaittavissa, toiset taas …
Viestinnän mittaaminen – haastavaako?
Tiedätkö, miksi viestintää kannattaa mitata? Nakuttaako takaraivossa, että viestinnän tulokset kaipaavat vahvistusta? Nakutuksesta huolimatta et ole ihan varma, mitä ja miten viestinnän mittaaminen kannattaa tehdä? Et ole yksin. Jokainen viestijä haluaa sanoa, että content is the king, sisältö on kuningas. Tai tässä …
Mikä meihin menee somessa?
Muistatteko vuosien takaa Liikenneturvan mainoksen, jossa kysyttiin: mikä meihin fiksuihin suomalaisiin menee liikenteessä? Kysymystä edeltävien sekuntien aikana taidettiin kuvata nyrkkiä puiva ja ärräpäitä lateleva kuski. Muistan ajatelleeni, että näin sitä monet esimerkillään opettavat tulevaisuuden kuljettajia päivästä toiseen kuljettaessaan murujaan kouluun ja harrastuksiin. …
Menestys syntyykin tavallisuudesta
Nuotio se rätisee ja loimuaa. Seuraan silmä kovana, kuuntelen ja ihastelen pääni tyhjyyttä. Mielenkiintoisia ovat mutkat männyn käppänässä ja varpukasvien kauneus. Miten kauan herra Mäntykäinen onkaan saanut kasvaa tullakseen komeaksi yhdessä tuhansien lajitovereidensa kanssa. Hittolainen. Nuotiolla kiehuva kahvi kiehuu yli. Vaahtoavana valuu …
Ymmärrys lisää asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyttä
Tiedätkö sen tunteen, kun jotakin asiaa tai jonkin tarkoitusta ei ymmärrä? Turhauttaa, ärsyttää ja jopa ahdistaa. Jos ei ymmärrä, ei voi myöskään toimia, kuten ehkä odotetaan. Otetaanpa käytännönläheinen esimerkki: Lapsi kiukuttelee eteisessä, ei suostu yhteistyöhön eikä kuuntele, mitä sanot. Sinä turhaudut, kun …