Työpajassa syntyy selkeä viestintäsuunnitelma
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, sanotaan. Tämä pitää paikkansa viestinnänkin kohdalla. Strategisesti hyvin toteutettu viestintäsuunnitelma huomioi kokonaisvaltaisesti organisaation toiminnan ja tavoitteet. Erityisesti huolellinen suunnittelu ja valmistautuminen ovat tarpeen uusiutumis- ja muutostilanteissa. Suunnitteluun pitää valjastaa ihmiset, joita muutos ja toiminta koskee. Osallistaminen on …
Vuosi suhteessa
Parisuhteiden vaiheita on tutkittu ja kuvailtu kymmenien, ellei satojen vuosien ajan eri termein. Voidaan puhua viiden vaiheen mallista, joka tavalla tai toisella toteutuu jokaisessa parisuhteessa. Huumavaihe, kriisivaihe, työvaihe, sitoutuminen ja aito rakkaus. Kuulostaa tutulta myös uudessa työsuhteessa. Hattarasta hikeen Ensin kiinnostutaan ja eletään rakkauden huumassa. Huumavaiheessa ihminen saa aivoihinsa …
Digitaalinen työympäristö on avain tehokkuuteen ja työn mielekkyyteen
Digitaalinen työympäristö on yhtä kuin intranet ja muut digitaaliset työkalut ja järjestelmät. Erilaisten työkalujen ekosysteemi, jossa työn tekeminen on mielekästä, asiat löytyvät helposti ja vuorovaikutus organisaation sisällä on vaivatonta. Kuulostaako utopistiselta? Sitä se ei ole. Fyysinen työpaikka siirtyy yhä enemmän digitaaliseen ympäristöön. Digitalisaatio …
Ei me Kumppaniassa osata kaikkea
Me ollaan törkeän hyviä, mutta ei silti hallita kaikkia viestinnän osa-alueita, työkaluja, metodeita ja mittareita. Sitä varten meillä on heimo. Heimo on meidän tukiverkko, ulkoiset työkaverit ja Kumppanian perhe. Heimo on ne, joiden puoleen käännymme projekti kerrallaan ja teemme yhdessä asiakkaan elämästä …
Työelämä on kaikkien vastuulla
On maanantai ja alkaa uusi työviikko – mahtavaa! Tätä kuulee. Kuulee myös toisin, mutta uskon, että pohjimmiltaan suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä, että on työ, mitä tehdä. Tarvitsemme työtä elääksemme ja tehdäksemme sitä, mistä pidämme tai mihin olemme kouluttautuneet. Työntekijä vastaan työnantaja …