Strategisen kumppanuuden merkitys viestinnässä: Osaavimmat toimijat jäävät jäljelle
Viestintäala on murroksessa, jossa perinteiset toimintamallit haastetaan uudenlaisten kumppanuuksien kautta. Viestintätoimistot, jotka onnistuvat tarjoamaan todellista lisäarvoa strategisina kumppaneina, ovat kullanarvoisia asiakkailleen. Me Kumppaniassa uskomme, että jokaisen viestinnän asiantuntijan tulisi tähdätä tähän suuntaan. Muutoksen tuulet viestintäalalla Aikojen alussa viestintätoimistot ovat olleet tukena tarpeen …
Saavutettavuus on yhdenvertaista kohtelua
Jokainen on törmännyt joskus verkkopalveluun, josta ei oikein ota selvää: missä on valikko, miten pääsen eteenpäin, keneen voin ottaa yhteyttä? Valkoista tekstiä on saatettu latoa keltaiselle tai harmaalle pohjalle, jolloin näköhäiriö iskee keneen tahansa. Tilanne on entistä mutkikkaampi, jos ei koskaan näe …
Viestintä poikkeustilanteessa
Poikkeustilanne näkyy nyt jokaisen arjessa jollain tapaa. Viestintä poikkeustilanteessa suojelee vaaralta ja pyrkii ehkäisemään lisävahinkoja. Vahingot voivat liittyä ihmisiin, talouteen tai asiakassuhteisiin. Empaattisuuden merkitys korostuu. Jotta viestinnässä onnistutaan, on tunnettava ihmisten tarpeet, odotukset ja arki. On tunnettava mediat, joita ihmiset käyttävät. Viestintä …
Viestintäkumppanin valinta on taitolaji – näin onnistut
Viestintäkumppanin valinta kannattaa tehdä huolella, sillä vaihtoehtoja on. Oikean viestintäkumppanin avulla viestinnän suunnittelu ja toteutus onnistuvat: henkilöstön ja asiakkaiden tyytyväisyys lisääntyy sekä tulokset paranevat. Osaava viestintäkumppani tuntee viestinnän keinot ja toimintamallit – jolloin jää aikaa keskittyä olennaiseen. Viestintäprojektit vaativat monitahoista suunnittelua, laadukasta …
Viestinnän mittaaminen – SMART
Tavoitteellista viestintää voi tehdä vain mittaamalla sitä. Viestinnän mittaaminen ilman tavoitteita on puolestaan turhaa. Monissa yrityksissä tavoitteellisten viestinnän mittareiden asettaminen on haasteellista, vaikka toimenpiteet viestinnän tekemiseksi olisivat muuten kunnossa. Ota avuksesi SMART. SMART toimii apuna tavoitteiden määrittelemisessä SMART-kriteerit ovat lähtöisin tavoitejohtamisen guruna …
Kun arjen työnteko on digitaalista – digitaalinen työympäristö antaa vapauden
Kumppanian arjessa rajat fyysisen toimiston ja työn tekemisen sijainnin välillä ovat hämärtyneet. Iso kiitos kuuluu digitaaliselle työympäristölle. Kun työpaikka on pikkuhiljaa muuttunut digitaaliseksi, Kumppania ja Kumppanian heimoverkosto voivat ja saavat kommunikoida ja tehdä yhteistyötä monin eri tavoin. Digitaalinen työympäristö mahdollistaa tiedon jakamisen …
Ei me Kumppaniassa osata kaikkea
Me ollaan törkeän hyviä, mutta ei silti hallita kaikkia viestinnän osa-alueita, työkaluja, metodeita ja mittareita. Sitä varten meillä on heimo. Heimo on meidän tukiverkko, ulkoiset työkaverit ja Kumppanian perhe. Heimo on ne, joiden puoleen käännymme projekti kerrallaan ja teemme yhdessä asiakkaan elämästä …
Kymmenen ensimmäistä vuotta
Kumppania on tarina intohimosta, merkittävistä kohtaamisista ja kumppanuudesta. Unelmat eivät tapahdu. Ne tehdään. Kumppanian tarina alkoi jo vuonna 2006, mutta yhtiö perustettiin vuonna 2008. Se syntyi tekemisen palosta ja intohimoisista persoonista sekä rakkaudesta asiakaslehtiin. Syksyllä Wall Streetillä sitten romahti. Nokia sukelsi, ja …