Brändi, Sisällöntuotanto ja julkaisut, Viestinnän strategia ja suunnittelu

Unohda pelkkä työpaikkailmoitus – 3 vinkkiä vaikuttavaan rekrytointiviestintään

1. Näe rekrytointiviestintä projektin sijaan jatkumona 

Sen sijaan, että rekrytointiviestintää tapahtuisi vain, kun työpaikkailmoitus on avoimena, kannattaa se nähdä osana päivittäistä viestintää. Aito työnantajamielikuva, mielenkiintoisilla sisällöillä rakennettu työnantajasivu verkossa ja hyvin viestityt henkilöstöedut ovat esimerkki rekrytointia edistävistä viestintäteoista.

Sen sijaan, että rekrytointiviestintää tapahtuisi vain, kun työpaikkailmoitus on avoimena, kannattaa se nähdä osana päivittäistä viestintää.

 

2. Tarinat ja ihmiset esiin – joka tuutissa! 

Kukapa ei menisi tiirailemaan mielenkiintoisen työnantajan kanavia siinä toivossa, että saisi geneerisen työpaikkailmoituksen lisäksi tiedonmurusia organisaation arjesta. Kun arkea on kuvattu urasivun, videoiden, blogikirjoitusten tai asiantuntijaesittelyjen muodossa organisaation kanaviin, voi työnhakurumbaan lähtemistä empivä huipputekijä hyvinkin saada kipinän hakemuksen jättämiseen tai lisätietojen soittamiseen.

3. Tee viestinnällä hakemispäätöksen tekemisestä helpompaa 

Haku kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi ja hyvällä viestinnällä helpottaa hakijan arkea entisestään. Lisää työpaikkailmoitukseen UKK-osio, jossa vastataan jo ennalta mahdollisiin potentiaalisen hakijan mieltä myllertäviin kysymyksiin. Tarjoa vaihtoehtoisia tapoja lisätietojen hankkimiseen. Anna hakijalle mahdollisuus kysyä roolista tulevalta työkaverilta tai linkitä työpaikkailmoitukseen artikkeli, jossa kuvataan kyseistä työtä tekevän tavallista työpäivää. Vain mielikuvitus on rajana.

Haku kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi ja hyvällä viestinnällä helpottaa hakijan arkea entisestään.

 

Lue lisää: Näin onnistut rekrytointiviestinnässä – kohderyhmät ja oikea sävy ratkaisevat

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.