Aidosti läsnä – somelähettiläät arjen viestinnässä
Sosiaalisen median kanavissa nousevana trendinä näyttäytyy aitous ja ihmisten kohtaaminen. Muutamia vuosia sitten ajateltiin, että on parempi pysytellä ehdottoman kiillotetussa ja mahdollisimman professionaalisessa sisällössä. Somevastaavat puristivat mailaa kaksin käsin, jottei mitään turhan persoonallista tai linjasta poikkeavaa lipsahda asiakkaiden nähtäville. Vuosien saatossa huomattiin, …
Somelähettiläs hukassa
Työpaikan ilmoitustaululle ilmestyy kirje, jossa lukee: ”Oletko meidän uusi somelähettiläs?” Työnantaja toivoo innostuneita sisällöntuottajia lähettämään arjen fiiliksiä, positiivisia työnantajakuvia ja myynnillisiä tunnelmia maailmalle. Diginatiivi innostuu ja koppaa homman. Työtehtävä on uusi, ja sen toivotaan hoituvan oman työn ohella. Yllätyksenä tulee se, kuinka …