Hoitoalan brändit arvostuskuopassa
Vähiten arvostettu ala on hoitoala. Tästä kertoi Markkinointi & Mainonta, joka on yhdessä Taloustutkimuksen kanssa tutkinut suomalaisten arvostamia brändejä vuodesta 1997. Brändin kehittäminen on vielä alalla uutta. Sinänsä ei yllätä. Päättäjät ja media ovat pitäneet varsinkin yksityisiä brändejä tikun nokassa ja kivittäneet …
Työnantajamielikuva kirkastuu viestimällä
Huolehtimalla henkilöstönsä osaamisen ylläpidosta ja kehittämisestä johto tukee sekä työhyvinvointia että toiminnan tuloksellisuutta. Kehittymismahdollisuuksista viestimällä rakennetaan kilpailussa kiinni pitävä työnantajamielikuva. Loppuvuodesta 2019 julkaistun työolobarometrin mukaan yhä useampi kokee oppivansa työssään. Työ- ja elinkeinoministeriön keräämän aineiston mukaan noin neljä viidestä palkansaajasta koki, että …
Vastuullisuus luo (työ)elämään merkitystä
On vaikea olla törmäämättä nykyisessä maailmassa kahteen sanaan: merkityksellisyys ja vastuullisuus. Tutkimusten mukaan ihmiset arvostavat toki edelleen rahallista korvausta työstään, mutta sen rinnalle on tullut yhtä vahvasti merkityksellisyys. Siinä, mihin käytät kahdeksan tuntia päivässä, tulisi olla joku järki. Työn pitää kuitenkin kolahtaa …
Hyvä sisäinen viestintä luo tyytyväisyyttä
Kuvitellaan, että yritys on kulkuväline ja työyhteisön jäsenet sen matkustajia. Kuljettajalla ja kartturilla on hyvin tärkeä rooli suunnan näyttämisessä ja matkustajien istumismotivaation ylläpitämisessä. ”Ollaanko jo perillä” -kysymys toistuu aika ajoin, ja siksi onkin ratkaisevan tärkeää muistuttaa määränpäästä ja edessä olevista kokemuksista aktiivisesti. …