Viestintä poikkeustilanteessa
Poikkeustilanne näkyy nyt jokaisen arjessa jollain tapaa. Viestintä poikkeustilanteessa suojelee vaaralta ja pyrkii ehkäisemään lisävahinkoja. Vahingot voivat liittyä ihmisiin, talouteen tai asiakassuhteisiin. Empaattisuuden merkitys korostuu. Jotta viestinnässä onnistutaan, on tunnettava ihmisten tarpeet, odotukset ja arki. On tunnettava mediat, joita ihmiset käyttävät. Viestintä …
Vastuullinen yritys tekee hyvää, mutta missä on vastuullisuusviestintä?
Yksikään yritys ei pian pärjää markkinoilla olematta vastuullinen, olemme mekin toistaneet jo hyvän aikaa. Tottahan se on, ovat monet huomanneet. On vaikeaa enää löytää haastattelua, verkkosivua tai yritysesittelyä, jossa ei todettaisi yrityksen olevan, no, vastuullinen. Hieno homma, eikö niin! Vai unohtuiko jotain, …
Viestintäkumppanin valinta on taitolaji – näin onnistut
Viestintäkumppanin valinta kannattaa tehdä huolella, sillä vaihtoehtoja on. Oikean viestintäkumppanin avulla viestinnän suunnittelu ja toteutus onnistuvat: henkilöstön ja asiakkaiden tyytyväisyys lisääntyy sekä tulokset paranevat. Osaava viestintäkumppani tuntee viestinnän keinot ja toimintamallit – jolloin jää aikaa keskittyä olennaiseen. Viestintäprojektit vaativat monitahoista suunnittelua, laadukasta …
Kukkuluuruu, mitä kuuluu vai kuuluuko?
Kymmenisen vuotta sitten asiakkaamme tiedusteli yhtiökumppaniltani mahdollista alkoholiongelmaani. ”Hirvonen vastailee kummallisesti ja on toisinaan ihan pihalla”. Noup, ei hän riippuvainen ole, Hirvonen ei vain kuule. Useilla meillä on joitakin rajoitteita. Toiset näkyvästi havaittavissa, toiset taas eivät. Useilla meillä on joitakin rajoitteita. Toiset näkyvästi havaittavissa, toiset taas …
Viestinnän mittaaminen – SMART
Tavoitteellista viestintää voi tehdä vain mittaamalla sitä. Viestinnän mittaaminen ilman tavoitteita on puolestaan turhaa. Monissa yrityksissä tavoitteellisten viestinnän mittareiden asettaminen on haasteellista, vaikka toimenpiteet viestinnän tekemiseksi olisivat muuten kunnossa. Ota avuksesi SMART. SMART toimii apuna tavoitteiden määrittelemisessä SMART-kriteerit ovat lähtöisin tavoitejohtamisen guruna …
Viestinnän mittaaminen – haastavaako?
Tiedätkö, miksi viestintää kannattaa mitata? Nakuttaako takaraivossa, että viestinnän tulokset kaipaavat vahvistusta? Nakutuksesta huolimatta et ole ihan varma, mitä ja miten viestinnän mittaaminen kannattaa tehdä? Et ole yksin. Jokainen viestijä haluaa sanoa, että content is the king, sisältö on kuningas. Tai tässä …
Hyvä sisäinen viestintä luo tyytyväisyyttä
Kuvitellaan, että yritys on kulkuväline ja työyhteisön jäsenet sen matkustajia. Kuljettajalla ja kartturilla on hyvin tärkeä rooli suunnan näyttämisessä ja matkustajien istumismotivaation ylläpitämisessä. ”Ollaanko jo perillä” -kysymys toistuu aika ajoin, ja siksi onkin ratkaisevan tärkeää muistuttaa määränpäästä ja edessä olevista kokemuksista aktiivisesti. …
Viestintä onnistuu suunnittelemalla
Hyvä viestintä toimii vauhdin dynamona kohti tavoitteita. Ollakseen hyvää viestinnän on oltava suunnitelmallista ja johdonmukaista. Viestintäsuunnitelma pitää ladun luistavana ja horisontin kirkkaana. Ehtiväisimmät ovat suunnitelleet uuden vuoden viestinnän jo loka–marraskuussa. Monella arki ajoi hyvien aikomusten päältä. Koskaan ei ole myöhäistä suunnitella viestintää. …
Höllää hei, pidä itsestäsi huolta
Pim! WhatsApp hälyttää. Pim! Kalenterimerkintä pomppaa ruudulle. Pim! Tekstiviesti. Pim! Sosiaalisen median kanavasta tulee ilmoitus. Pimpelipompeli! Kollega soittaa, ja kesken puhelun lapsen valmentaja koittaa tavoitella. Tuttua, eikö totta? Elämme hälyssä. Halusimme tai emme. Monikanavaiset viestintävälineet pitävät meidät tavoitettavissa lähes 24/7. Arki käy …