Asiakastarinat, Brändi, Kumppanuus, Projektinhallinta, Sisällöntuotanto ja julkaisut, Terveysviestintä

Kumppanuus on saumatonta päivittäistä yhteistyötä – Fimlab Laboratoriot Oy

Fimlab Laboratoriot Oy on Suomen suurin laboratorioalan yritys, joka tuottaa terveydenhuollon laboratoriopalveluja yli 110 toimipisteessä noin 1 200 ammattilaisen voimin. Lisäksi Fimlab tuottaa laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta useiden sairaanhoitopiirien ja muun julkisen terveydenhuollon tarpeisiin. Fimlabin asiakkaita ovat muun muassa sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat. 

Kumppania on ollut vuodesta 2017 mukana kehittämässä Fimlabin viestinnän sisältöjä ja kanavia, brändiä sekä työnantajamielikuvaa. Yhteistyö alkoi suunnan määrittelyllä johdon ja viestinnän kanssa. Yhteistyön alussa luotiin yhteinen kuva pitkäjänteiselle viestinnän kehitykselle ja yhtenäiselle äänensävylle.  

Vuosien varrella tekeminen on tiivistynyt Fimlabin laajentuessa ja ottaessa käyttöön uusia teknologioita, toimintamalleja ja palveluita.  

– Laajentumista ja muutoksia tapahtuu toimipisteverkostossamme jatkuvasti. Laajentuminen uusille alueille on tarkoittanut muun muassa toimintaan liittyvää harmonisointia ja kaksikielisyyttä. Kaikki toimipistemuutokset tarvitsevat paljon viestintää asiakkaille, sidosryhmille ja tietysti meille fimlabilaisille, sanoo Fimlabin viestintäpäällikkö Nina Leppäniemi. 

Kumppania on ollut vuodesta 2017 mukana kehittämässä Fimlabin viestinnän sisältöjä ja kanavia, brändiä sekä työnantajamielikuvaa.

Vastuullinen maine ja houkutteleva työnantajamielikuva 

Fimlabin viestintätiimi tuottaa päivittäin lukuisia eri sisältöjä monikanavaisesti eri kohderyhmille sekä sisäisen että ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin tarpeisiin. Asiakaskuntaa on vauvasta vaariin, ja erilaisia palveluja niin ammattilais- kuin kuluttaja-asiakkaille on paljon. Esimerkiksi kohdunkaulan ja suolistosyövän seulonnan volyymit ovat suuria, ja niihin liittyy paljon viestintää. Myös koronapandemialla on ollut vaikutus tiedottamisen lisääntyneeseen tarpeeseen.  

– Koronaan liittyi varsinkin alkuun paljon ohjeiden ja toimipisteiden muutoksia sekä opasteiden päivityksiä. Tekemistä on ollut paljon. Olemme nojanneet paljon hyviin yhteistyökumppaneihin, jotka voivat toimittaa nopeasti ja ketterästi materiaaleja. Yhteistyömme Kumppanian kanssa on lähes päivittäistä. Onnistunut viestintä on tärkeä osa asiakaskokemusta, Leppäniemi kertoo. 

Viestinnällä on iso merkitys myös siinä, että fimlabilaiset saavat hyvän työntekijäkokemuksen.

Työnantajamielikuvan vahvistaminen on tärkeä osa työtä alalla, jossa henkilöstöpula on ajankohtainen. 

– On tärkeää tehdä näkyväksi kaikkea sitä hyvää, mitä meillä on ja millainen olemme työnantajana. Myös vastuullisuus on meille tärkeä painopiste yhteiskunnallisena yrityksenä. Viestinnällä on iso merkitys myös siinä, että fimlabilaiset saavat hyvän työntekijäkokemuksen.  Sillä on vaikutusta ammattiylpeyteen ja fiilikseen – siihen, miten meistä puhutaan, Leppäniemi tietää. 

Projektijohtaminen ja työnjälki ovat priimaa 

Kumppaniassa tuemme asiakkaan sisäistä viestintää, ammattilaisviestintää ja työnantajamielikuvaa. Sisäisen viestinnän osalta kehitämme yhtenäistä toiminta- ja yrityskulttuuria henkilökuntaa osallistaen useita kertoja vuodessa julkaistavan henkilöstölehden toimitustyössä.  

Meidän ei tarvitse pitää tiukasti kaikkia lankoja käsissämme, kun Kumppanian projektijohtaminen toimii.

Fimlab arvostaa Kumppanian toimialaosaamista ja saumatonta yhteistyötä. 

– Kumppaniassa aina kaikki onnistuu! Yhteistyö on äärimmäisen luontevaa ja sujuvaa. Tekemisessä näkyy usean vuoden yhteistyön kokemus ja vastavuoroisuus. Kumppaniassa on selkeät prosessit ja yhteyshenkilöt ja tarvittaessa varahenkilöt. Meidän ei tarvitse pitää tiukasti kaikkia lankoja käsissämme, kun Kumppanian projektijohtaminen toimii. Laatu on hyvää, ja työt pysyvät aikatauluissaan. Olemme tyytyväisiä. Työnjälki on priimaa, Leppäniemi kiittelee.

Kumppania <3 terveys. Olemme erikoistuneet sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan viestintään. Kumppanuuden myötä voimme tehdä yhdessä monipuolisesti viestintätekoja.

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.