Sisällöntuotanto ja julkaisut, Verkkosivut

Miksi vaihtaa vuosikertomukset printistä verkkoon?

Vuosikertomuksilla on turhaan tylsähkö maine. Vuosikertomus on oletetusti pitkiä tekstejä ja valtavasti numeroita. Puhutaan termeistä IFRS, emoyhtiö, tase. Milloin viimeksi olet istunut alas ja lukenut painetun vuosikertomuksen? Tai edes silmäillyt.

Jos yrityksesi ei ole vielä tehnyt vaihtoa printistä digiin, nyt on sen aika. Verkkoloikan avulla saavutat suuremman lukijakunnan, raportoit tuloksen ja siihen johtaneet keinot printtiä monipuolisemmin. Kun vuosikertomus toteutetaan myös tarinallisesti, verkkovuosikertomuksesi on raportoinnin velvoitteiden ohella erinomainen markkinointityökalu brändin näkyvyyden lisäämiseksi.

Animaatiot, videot, kyselyt – verkossa voit käyttää elementtejä, jotka lisäävät vuorovaikutusta ja parhaimmillaan luovat elämyksen. Linkitä tarinoita toisiinsa ja avaa numeroiden taustat infograafeiksi. Sitouta kävijät mielipidekyselyn avulla, koukuta tarinoilla. Numero-osio kannattaa tehdä verkkoon edelleen myös tallennettavaan tai peräti tulostettavaan muodoon, pdf-tiedosto palvelee eri sidosryhmien tarpeet hyvin.

Verkkovuosikertomuksen lähettäminen sidosryhmille onnistuu sähköpostin tai uutiskirjeen lähetysnappia painamalla. Jaa se kontakteillesi WhatsAppissa. Postaa tärkeimmät faktat ja parhaat artikkelit sosiaalisessa mediassa, pistä videot Twitteriin ja avainluvut kuvina Instaan. Hurmaa Facebookissa kertomalla vastuullisesta toiminnastanne ja vakuuta sijoittajat selkeällä sisällöllä. Älä unohda sisäisen markkinoinnin voimaa, työntekijäsi ovat myös kiinnostuneita vuosikertomuksen viesteistä.

Säästät aikaa ja rahaa vaihtamalla printistä verkkoon.

Verkkovuosikertomuksen lyömätön etu on se, että lukijat pääsevät sisältöön kiinni missä vain ja milloin vain. Printtiversiot pitää ensin painattaa, postittaa tai jaella vuosikertomuksen etukäteen tilanneille. Verkossa olet löydettävissä myös satunnaisille kulkijoille, joista voi tulla sijoittajia, asiakkaita tai yhteistyökumppaneita. Säästät aikaa ja rahaa vaihtamalla printistä verkkoon.

Kustannustehokas myös tulevina vuosina.

Verkossa saat dataa lukijoista, heidän kiinnostuksen kohteistaan ja suosituimmista tarinoista. Hyvä ja monipuolinen alusta mahdollistaa nopeat muutokset fiskaalivuoden aikana ja ketterän julkaisuaikataulun tilintarkastajien käsistä tulleille luvuille. Kun sisältö, ulkoasu ja tyyli ovat brändisi mukainen, on verkkovuosikertomus kustannustehokas vuosi toisensa jälkeen.

Siirrymme kanssanne mielellään digiaikaan luotettavien yhteistyökumppaneidemme kanssa, esimerkkinä Työllisyysrahaston talousjulkaisut, Samlink-konsernin verkkovuosikertomus ja VAK ry:n toimintakertomus. Meiltä saa edelleen toki myös upeita printtivuosikertomuksia, kuten tämä Oma Säästöpankin vuosikertomus. Me autamme, kysy lisää.

Kuva: Shutterstock

Arkistot

Uutiskirje

Kerromme kavereille, miten viestintä tekee elämästä parempaa.